Enya
Trådstartare
Det där med att glömma känner jag igen! Det händer ofta! Gör tex en macka, går på toa för att kissa bara och sedan är mackan som bortblåst ur minnet och står i köket och väntar. Och väntar. Och väntar.....Min frukost går på vana nu, jag tänker inte varken när jag lagar (i mikron på två minuter) eller när jag äter. Däremot när jag var som sämst i/under min utmattning så var jag tvungen att skriva en lista till mig för att komma ihåg vad och i vilken ordning jag skulle göra saker på morgonen. Och blev jag störd i något så det blev avbrutet kom jag inte ihåg att fortsätta efter. Det var flera morgnar när gröten var klar i mikron men jag glömde den där...
Det är den vanan jag vill hitta till lunch och middag! Att bara göra, utan att behöva tänka, bestämma sig, så lite energiåtgång som möjligt. Kan äta samma/relativt lika flera dagar i rad men plötsligt tröttnar jag och det tar tvärstopp. Och då har jag ingen aning om vad jag ska äta i stället??
Önskar så att du, och fler med dig, kunde få slippa känna att en värderas efter sin vikt. Med bra mat, dagliga promenader och tillräckligt med sömn tror jag man lever tillräckligt hälsosamt, och då kan vikten få vara som den vill! Önskar att det vore så i varje fall.
Hur fungerar det att göra havregrynsgröt i mikron? Hur gör man? Blir det som på spisen? Har aldrig gjort, alltid varit rädd för att det ska bli fiasko.
Vi har haft matsedel här hemma och handlat hem så att vi har kunnat göra efte matsedeln. Det har fungerat hyfsat till middagarna, men problemet är när orken tryter och jag inte ooooorkar göra vad som står på matsedeln. Något som tar tid eller så. Händer något, ofta något tonårsdramautbrott, dräneras jag på ork och snabb rätt krävs, så att barnen får mat, själv skiter jag i det, tar en macka eller två senare.