Pga allt som skulle kunna hända.Varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pga allt som skulle kunna hända.Varför?
Pga allt som skulle kunna hända.
Det finns ju en mängd olyckor som kan ske i hemmetSom vad?
Alltså vår äldsta är extremt mogen för sin ålder, lugn och klok men över min döda kropp att det kommer ske innan han är 17.
Ja, förvisso, men generellt är ju oron för just olyckor i hemmet störst för barn och äldre och inte normala tonåringar och inträffar det något som kräver läkarvård eller större skador på boendet får man ringa backupsystemet?Det finns ju en mängd olyckor som kan ske i hemmet
Alltså vår äldsta är extremt mogen för sin ålder, lugn och klok men över min döda kropp att det kommer ske innan han är 17.
Det finns ju en mängd olyckor som kan ske i hemmet
Ja och med tonåringar så hamnar nog hemmet väldigt långt ned på listan av olycksrisker.Jag är rätt nojig av mig men förstår inte alls vad som skulle kunna hända som en ansvarsfull och mogen 15-16 åring inte skulle klara av. Händer nåt så får hen väl ringa tänker jag.
Ja, jag tycker det är väldigt viktigt att barn gradvis får ÖVA på att ta ansvar, det är liksom inget som dyker upp som ett brev på posten den dag man fyller 18. Och i det ingår att få klara av saker och ibland även fucka upp saker som man tvingas lösa utan föräldrarnas hjälp.När jag var 18 åkte jag till London med en jämnårig kompis på höstlovet. Vi körde genom hela Skåne till flygplatsen sen roddade vi allt själva med flyg, transfer, tunnelbana, vandrarhem etc etc.
Min grundfilosofi som förälder är också att om barnet tror det det klarar något så gör det det.
Jag skulle till och med drista mig att säga att som tonåring hamna i, och tvingas reda ut ett par "åh, shit, det här berättar vi INTE hemma" är rätt bra för den personliga utvecklingen.Jag har ju inga egna barn, men jag har en känsla av att jag och bror nog lämnades ensamma hemma en natt eller två runt tolv-tretton. Det finns ju telefon och vi hade släkt i byn som bara låg fem minuter bort, ingenting konstigt med det.
Vi har även varit ut och tältat och sovit i naturen vid den åldern.
När jag var 18 åkte jag till London med en jämnårig kompis på höstlovet. Vi körde genom hela Skåne till flygplatsen sen roddade vi allt själva med flyg, transfer, tunnelbana, vandrarhem etc etc.
Min grundfilosofi som förälder är också att om barnet tror det det klarar något så gör det det.
Jag var 20 när jag åkte till London några dagar vid påsken - inte med en jämnårig, utan med min 13 åriga syster. Ingen av föräldrarna, eller någon annan, var involverade med resan på något sätt alls. Det var då första gången systern skulle flyga och vara utomlands sedan hon var 5-6 år.Alltså vår äldsta är extremt mogen för sin ålder, lugn och klok men över min döda kropp att det kommer ske innan han är 17.
Åh jösses ja, jag håller helt med!Jag skulle till och med drista mig att säga att som tonåring hamna i, och tvingas reda ut ett par "åh, shit, det här berättar vi INTE hemma" är rätt bra för den personliga utvecklingen.
Jo, men när man är sjutton år gammal reder man nog ut de flesta, eller vet var man ska ringa om det är allvarligt.Det finns ju en mängd olyckor som kan ske i hemmet
Fast det är väl en väldigt skillnad mellan att sova ensam nån natt och att vara ensam i huset en hel helg? Alltså flera dygn.Jag sov ensam någon enstaka natt när jag gick i åttan eller nian när min mamma hade två-dagars möte på annan ort. (Min pappa bodde för långt bort för att han skulle kunna vara ”barnvakt”.)
Det gick helt ok. Jag sov nog med lampan tänd. Behövde hon vara borta två nätter sov jag en natt hos en kompis och en natt hemma.
Eftersom jag inte umgicks alls med några coola ungar, (det var som vi levde på olika planeter trots att vi gick i samma klass) fanns det ingen chans att de skulle upptäcka att jag var ensam hemma. Mina kompisar och jag var löjligt präktiga och lillgamla.