Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Det är inte jag som ska göra sig av med hästar utan owesmatte. Jag är som jag skrev i ett annat inlägg också intresserad av att köpa någon häst av henne.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag är på uppdraget att sälja en häst för pass. Är det någon som skulle kunna tänka sig att köpa en häst av mig för ett pass och jag gör det samma från dig? Har ett någon skräphästar jag inte skulle sakna men kan naturligtvis även byta tillbaka hästar om 10 dagar.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

sorry, jag vet men med en liten flicka klängandes på armen så blev det lite dumt.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

jag kan köpa en häst för ett pass av dig om du köper tillbaka den sedan.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Man kan inte köpa tillbaka hästen förrän om 10 dagar. Gissar att du inte vill vänta till dess med att få tillbaka ditt pass?
Det smidigaste är ju om du har någon dålig häst du inte vill ha så kan man byta. Men det kanske du inte har?

(Jag har ett antal hästar som jag mest använder till att klara mål och liknande, dem bryr jag mig inte så mycket om.)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

jag har bara dåliga hästar men jag kan vänta tio dagar, det går bra.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Vad heter du där? Har du tillgång till privata försäljningar förresten?, det är en förutsättning för att det ska kunna fungera.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Köpte just ett hingstföl som platsar på top 10 av fullbloden när han är färdiglekt... funderar nu på om det är bättre att ändra kön för att avla vidare...
Vad tror ni?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Om du hade tänkt bluppa innan du avlar så ha honom som hingst tills den är färdigbluppad, lägg ut några betäckningar och byt kön sen. Då kan du tjäna en hacka på honom/henne först. :)

Teoretiskt borde man väl kunna avla på samma häst på detta vis, dvs lägga ut betäckningar med hästen som hingst, byta kön och sedan använda en av de egna betäckningarna som pappa. En hermafrodit i hästform. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag ska lägga upp flera hästar på privata försäljningar, de kommer vara ganska billiga i förhållande till hur mycket jag lagt ner på dem.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jo, jag Bluppar innan avel, vill ju ha bättre hästar för varje generation :)
Smart ide :D Tänkte inte så långt att jag kan tjäna lite e först!
Haha, teoretiskt borde det säkert gå att avla med samma, men helskumt!:D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Verkligen ingen som vill ha en PRE för typ 500e?

Har:
Sto med 20* och 735.32 i GP (+28.96 blup)
Hingst med 21* och 740.72 GP (-4.05 blup)
Sto med 28* och 809.34 GP (+20.55 blup)
Hingst med 31* och 861.19 (-34.08 blup)

Annars säljer jag ut dom till random människor eller låter dom försvinna med spelet. men hade varit kul om dom kom till någon nytta nånstans.

Jag har skräddarsytt träns, sadel och massa AP´s också...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Kom dock på att jag inte kommer ha tillgång till Private Sales förrän om typ 20dagar :(
råkade blanda ihop hur mycket karma jag hade på vilken sida :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nej jag bytte också kön direkt som föl i början men sen kom jag på detta. :D

Det dumma är att folk har gjort betäckningarna och nyfiken som jag är har jag kollat på hästarnas avkommor-sida men de enda avkommor de har är de jag själv tagit efter att de blev ston. Varför betäcker man ett sto som man inte spelar? :p Nåja, jag har ju fått pengarna så jag struntar i vilket.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Äsch var glad att du får betalt! ;)

Jag vill ha bästa möjliga hingstar till såväl färdigbluppade hästar och ston under träning. :)

Märkte att mitt nya föls far har en i sin bakgrund som började som hingst och sen gjordes till sto av marwil. Nästan alla spanska hästar har sin bas hos marwil.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*
Kastrering, är det något som det är vart att göra? Inte får föräldrarna till ens föl några fördelar om fölet vinner några tävlingar eller så? Annars kanske man skulle kastrera en avkomma och enbart träna/tävla...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp