Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Vänta ett par timmar tills nya tävlingar kommit upp :idea:

Jag missaden sista minuten på en auktion på en häst som låg ute för alldeles för lite pengar då den var strax över 20 år, jag som ville "tjäna ett pass" för lite pengar. :mad::p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag missar alltid auktioner för jag är för långsam i sista minuten, så råkade jag lägga bud på en fölunge igår av misstag ca 6h innan auktionen avslutades, det visade sig vara en bastard-unge :D (spansk-shettis) inte fan var det någon som bjöd över då inte så n sitter jag med en unge jag inte vill ha o som jag gett aldeles för mkt pengar för haha
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Haha! Jag gjorde liknande tabbe på engelska spelet när jag skulle betäcka ett sto. Jag tänkte göra en fullt planerad korsning, IH sto ch frieserhingst, så jag gick in under avancerad sökning och valde frieser och klickade fram den frieserhingst som hade bäst dressyrpotential.

När unden väl föds är den vit! och IH. 50/50 korsningar blir ju tydligen alltid av pappans ras vilket också var vad jag ville. Det visade sig att pappan själv var 50/50 IH/frieser vilket också var anledningen till att han var bättre än de andra på dressyren. Jag glömde visst fylla i att hingsten skulle vara 100% pure... :cool:

Lyckligtvis var det någon krake som blev lurad på private sales för jag fick unden såld för mer än jag får mina renrasiga ungar sålda för. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Och mitt tips för att vinna auktioner - när det är ca 30 sekunder kvar av auktionen måste man vara kall och uppdatera sidan ner till kanske 7-8 sekunde kvar. Då skriver man fort in ett bud som är lite högre än det högsta, tex 560e om högst lagda bud är 520. Gäller det större summor kan man gott bjuda några hundra över för att vara säker på att bjuda över även andra som bjuder "för högt". Då hinner de andra inte justera sina bud förän auktionen är slut. :banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag missar alltid auktioner för jag är för långsam i sista minuten, så råkade jag lägga bud på en fölunge igår av misstag ca 6h innan auktionen avslutades, det visade sig vara en bastard-unge :D (spansk-shettis) inte fan var det någon som bjöd över då inte så n sitter jag med en unge jag inte vill ha o som jag gett aldeles för mkt pengar för haha

Fast, korsningar kan bli duktiga tävlingshästar.. lite beroende på hur de korsats.

Själv la jag ut en korsning på engelska och fick jättebra betalt :eek: och sen när jag kollade så hette hästen Just My Luck och då kändes det taskigt :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tänkte på en sak, alla dom som har över 1000 hästar, hur hinner man med att träna alla? :eek::D

Och en fråga till alla, vilka köper pass och hur mycket lägger ni på det? :laugh:
Blir förmodligen så att jag också börjar göra det snart! :angel: ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har lagt aldeles för mkt pengar på pass :angel: men jag börjar känna att jag behöver dom mindre o mindre.. så nu har jag lovat mig själv att inte köpa fler, kan jag inte spela vidare nu utan pass så får det vara..

Humlan: Jo självklart! fast detta var ingen sådan :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nu har jag inte tittat på hästen ifråga men shettisar har ju hoppning som bästa färdighet och RSH/PRE ;) är ju bäst på dressyr. Ganska allround och kan säkert häva sig i hoppgrenarna..? Eftersom spelet inte kommit så långt så blir det ju mindre skillnad än i engelska versionen om man lagt en dålig hingst på dåligt sto.

Men ja, tror man att det är en renrasig och det visar sig vara en korsning så blir man ju besviken, helt klart. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Fis. Missade just ännu en pass-akution, eller ja, jag blev sista-sekunden-överbjuden. :mad::eek::p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag funderar på att lägga Morpheus' Arms på Akilles för att kunna tävla så mycket som möjligt så att han blir färdig fort!
Är det en dum ide? Tror att han är odödlig så då spelar det ju ingen roll om han börjar tjäna in pengar som 30 åring? ;):D

Förlåt om jag frågar dig hela tiden men du har fått bli min Howrse Guru! :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har morpheus arms på två av mina och det har hjälp välödigt om man som jag är väldigt otålig o vill att det ska gå fort :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jamen samma här! Sen får man väl köpa det till alla avelstona och deras döttrar också, himla tröttsamt att vänta på att de skall kunna betäckas igen! ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja ellerhur :D Jag har räknat ut att jag har sparat ett par pass på att köpa MA istället för att köpa åldringspoäng.. och lär ju spara ännu mer nu när jag ska betäcka stoet några ggr också :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Han är inte "boldad" i sina tre bästa skills.

Nu får du göra rides = gallop och steep slope tills han inte får ut fler skills av dem. De skills han ska bolda är jumping, speed och gallop. Speed tränas när man gör ritter som är ½ eller 1 timme. Fast man får ut mer jumping och gallop per timme om man gör 2 timmar eller mer så det är en avvägning... :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Halvt kl.

Angående MA och åldrande så föredrar jag att lägga Chronos Timer snarare än Morpheus om man nu inte vill lägga båda. Hästarna hinner bli typ 17 år innan de når 100 blup utan CT, med CT hinner de bli 100 blup tills de är 10 år (om man har lite tur med tävlingar och vinner relativt fort). Mitt sto som jag bluppar nu var färdigtränad före 9 år så nu väntar vi bara på att hon ska bli gammal nog...

Jag köper ytterst sällan aging points för pass, däremot köper jag dagligen APs för equus. :) Men som sagt, det är så jag föredrar att göra, det finns nog lika många sätt att spela på som det finns spelare! :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Halvt kl.

Angående MA och åldrande så föredrar jag att lägga Chronos Timer snarare än Morpheus om man nu inte vill lägga båda. Hästarna hinner bli typ 17 år innan de når 100 blup utan CT, med CT hinner de bli 100 blup tills de är 10 år (om man har lite tur med tävlingar och vinner relativt fort). Mitt sto som jag bluppar nu var färdigtränad före 9 år så nu väntar vi bara på att hon ska bli gammal nog...

Jag köper ytterst sällan aging points för pass, däremot köper jag dagligen APs för equus. :) Men som sagt, det är så jag föredrar att göra, det finns nog lika många sätt att spela på som det finns spelare! :D

Insåg just... det tar alltså ca 85 speldagar att bluppa en häst utan att använda pass(BMI) eller ag?! :crazy:

Just nu har jag tröttnat lite på travarna på engelska.. det går fort och vill man vara med i topp så kostar det.. och jag vill inte köpa mer pass för pengar och hästarna blir snabbt "värdelösa" i avel..

Så jag köpte 2 enhörningar... och 2 åsnor...

På det svenska kör jag lite försiktigt i väntan på att det ska ta fart...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Speldagar och riktiga dagar antar jag om du räknat utan APs. Imorgon loggar jag in för 85 dagen, jag skulle alltså precis bluppa min första häst imorgon. :D (:eek:)

Var tvungen att räkna efter och kom fram till att jag kommit till 16:e generationen nu. :angel: Lite skillnad mot Humlans uträkning (fast det var inte förän halvvägs som jag började bluppa)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Ok, tack!! :laugh:

Jag har en CT på honom också, problemet var att jag inte fattade spelet fort nog så jag har ju inte kört gärnet förens nu! Men men, han är ju odödlig så jag antar att åldern i spelar någon roll? :laugh:

Och en sak till, nu har dressyren blivit fetstilt, vad menas med det? Ska alla bli det innan han är bluppad?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 429
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 618
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp