Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Nixhen: Jag har ett shettis sto föl 4 månader Mini Cherry om du är intresserad.

Modig-korn: har ett par welsh ston ta en titt och se om det finns ngt du gillar.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Bukeanvändarnamn - Howrseanvändarnamn
Tigertofflan - Inkas
eyz - eyzgul på engelska sidan (mest aktiv där), eyz på svenska!
Sweep - sweep (svenska) sniffinix (engelska)
Kattsak - Kattsak på svenska
EnHumla - på båda
gulkiwi - Siffan (svenska)
Thuzze - Kentaur (svenska), Keia (engelska)
nevin - nevinx
Volvobruden84 - Faraderen engelska sidan
Kibani - Kiba på både engelska och svenska sidan, mest aktiv på eng.
Prisma - Prisma på den svenska sidan
Nixehen - nixehen (svenska)
Vilse - Vilse (svenska)
Dea - Dea (Svenska)
Lazetti - Lazetti. (engelska), Happiness (svenska)
panaccea - Panaccea (samma på både sve o eng)
sg99anli - (samma på både sve och eng)
miss_pony - francce_arabians (svenska)
owesmatte - Dowella (svenska och engelska)
Halali_sfrk- Winnerbyaninch (engelska) Halali (svenska)
Bure-bure (på både sve & eng dok bara aktiv på svenska för tillfället)
Fashionistan (finns bara på engelska sidan)
Dreama - Nostie (Både på engelska och svenska)
dotzie - dotzie (svenska)
Jordgubben från skåne - Bazzochic (svenska)
Ces - Siri1 (svensk), Ces1 (engelska)
Findus - fiona (svenska), findus (engelska)
945 - kalla (svenska)
c0pyright - popkiss (svenska)
Arya - Hróaholt (engelska)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Heter miltonstabble och föder upp welsh. Har inte spelat så länge. På svenska sidan.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

När man odlat och skördat sina rovor, skall man säja tillbaka dem till butiken då? Eller kan man tjäna mer pengar på annat sätt?

Vad betyder det att hästen har ett vist antal blup efter lekar? Leker med mina unghästar, men är det jätte viktigt att de gör det dagens alla timmar, eller hur skall man förhålla sig till det?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

privat försäljning vs auktion. Såg att jag har tillgång till privat försäljning nu; vilket är bäst att använda - pengamässigt sett? vilket ger mest utdelning att använda?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Vid privat försäljning bestämmer du priset, sen om du får hästen såld eller inte är en annan sak. Vid en auktion kan priset höjas hur mycket som helst om man har tur, men man är inte garanterad nånting. Med lite otur går hästen för utropspriset.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hej och hå,

Letar nu efter ett Akhal Teke sto, antingen från urföräldrarna eller (helst) med bra stam och hööööög GP.
Någon som säljer? :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

När man odlat och skördat sina rovor, skall man säja tillbaka dem till butiken då? Eller kan man tjäna mer pengar på annat sätt?

Vad betyder det att hästen har ett vist antal blup efter lekar? Leker med mina unghästar, men är det jätte viktigt att de gör det dagens alla timmar, eller hur skall man förhålla sig till det?

Lek så mycket som möjligt med fölen. Det är enda sättet att förbättra genetiken eller vad det heter. Ursprungshästarna har 350, fölen får ofta typ 340-349 om de föds upp av nån som inte är så van. En häst med genetik som är under 350 är typ inte värd att behållas vid liv :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*knapplån*

Någon som är duktig på gimp? Försöker färglägga en lineart och kommer fastnar allltid med att jag inte fattar hur lagrerna funkar. För det första, hur vet man när man exempelvis ska välja vit eller transparent vid nytt lager?

Det andra, jag har färglagt kroppen på en häst, och vill skapa ett nytt lager för att exempelvis färga manen. Men det nya lagret jag skapar kan jag inte göra nått på? Någon vänlig själ kan berätta vad jag gör för fel? lol
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Skapa bara transparenta lager om du ska göra en howrse bild.
Gör typ
1. gör ett transparent lager - fyll med en färg som ögat gillar att ha som arbetsbord.
2. skapa ett transparent lager - rita din lineart i lagret
3. skapa ett nytt transparent lager - rita hästensgrundfärg i det lagret
4. skapa ett nytt transparent lager - rita mörka skuggor i det lagret
5. skapa ett nytt transparent lager - rita ljusa err "skuggor" :D i det lagret
6. skapa ett nytt transparent lager - rita man och svans

lite så :p fast du kanske gör bilden på annat sätt eller i en annan ordning
(själv ritar jag mest typ: 1. nytt lager grå bakgrundsfärg , 2. lineart, 3. gör skuggor och highlights i bakgrundslagret, 4. cuttar bort bakgrundsfärgen utanför linearten, 5. lägger på färglagren på hästens riktiga pälsfärg)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Svarar lite snabbt bara - alla lager ska vara genomskinliga!!! A och O!

Sen undrar jag om inte felet att det inte går att måla på lagren är för att det nya lagret ligger UNDER de tidigare, det är jättelätt att göra det felet! Kolla i listan över lager att det nya hamnat överst.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Finns det någon som vill andtälla en ridinstruktör, så finns jag här! :) På Svenska sidan, Sandrooow. Även stalldräng på svenska sidan, Chains och Aper :) Har precis börjat spela, så är jättenybörjare, så jag kommer förmodligen ställa massor av frågor.

Bl.a. detta med enhörningarna, det står ju att Stoet o hingsten ska vara av samma ras, med spelar det någon roll vilket GP eller Blup dom har? Också om man inte ska andvända åldrandepoäng på stoet under tiden då hon är dräktig och man försöker satsa på ett enhörningsföl. Är det till fördel om nån av föräldrarna är pegaser?
haha, oj vad många frågor det blev :P Är tacksam för alla svar!
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tror att man får lika mycket games-GP av det, om jag förstått det rätt så kan man köra flera entimmars games om fölet inte har full moral då den ökar vid games, men det är ju lite mer tidskrävande. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Bukeanvändarnamn - Howrseanvändarnamn
Tigertofflan - Inkas
eyz - eyzgul på engelska sidan (mest aktiv där), eyz på svenska!
Sweep - sweep (svenska) sniffinix (engelska)
Kattsak - Kattsak på svenska
EnHumla - på båda
gulkiwi - Siffan (svenska)
Thuzze - Kentaur (svenska), Keia (engelska)
nevin - nevinx
Volvobruden84 - Faraderen engelska sidan
Kibani - Kiba på både engelska och svenska sidan, mest aktiv på eng.
Prisma - Prisma på den svenska sidan
Nixehen - nixehen (svenska)
Vilse - Vilse (svenska)
Dea - Dea (Svenska)
Lazetti - Lazetti. (engelska), Happiness (svenska)
panaccea - Panaccea (samma på både sve o eng)
sg99anli - (samma på både sve och eng)
miss_pony - francce_arabians (svenska)
owesmatte - Dowella (svenska och engelska)
Halali_sfrk- Winnerbyaninch (engelska) Halali (svenska)
Bure-bure (på både sve & eng dok bara aktiv på svenska för tillfället)
Fashionistan (finns bara på engelska sidan)
Dreama - Nostie (Både på engelska och svenska)
dotzie - dotzie (svenska)
Jordgubben från skåne - Bazzochic (svenska)
Ces - Siri1 (svensk), Ces1 (engelska)
Findus - fiona (svenska), findus (engelska)
945 - kalla (svenska)
c0pyright - popkiss (svenska)
Arya - Hróaholt (engelska)
kirin - kylin (svenska)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Har börjat köra 1.30h i hagen på morgonen och sen så många timmar det bara går med lek. 7-8h oftast och sen få upp energi nivån till kanske 35+ och om det finns tid och energi nog köra 1h till med lek. Sen resterande mat och sen sovning.



Random fråga till vem som helst som spelat längre.... Är ryktning nödvändigt? Det ger ju höjd moral ... Men typ sänks moralen eller energi av att inte rykta hästen?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Random fråga till vem som helst som spelat längre.... Är ryktning nödvändigt? Det ger ju höjd moral ... Men typ sänks moralen eller energi av att inte rykta hästen?

Sist jag glömde rykta fick jag en notis på morgonen att min hästs moral och hälsa (nåt av dem) sjunkit pga att jag glömde. Så jupp, nödvändigt för att bibehålla hästens moral :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 429
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp