Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

kl

Åååh svarta pärlan kommer till svenska versionen den 15:e. Först blev jag helt till mig och rotade fram en massa papper o pennor och gud vet allt, har redan skisser på en massa olika hästar. Sen kom jag på att detta ska göras på datorn... Jag kan inte ens rita streckgubbar på datorn :cry:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har förresten laddat ner Gimp nu, är det någon här som är van vid detta program? Någon som vet någon slags guide som förklarar hur man gör saker?

Jag tänkte iaf att jag skulle testa lite och se om jag klarar av att få fram något som kan likna en häst.. Men, jag har ingen aning om hur man skuggar, för jag antar att man inte bara kladdar runt med penseln? :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Finns en hyfsad guide på denna sida. (Grafik > Gimp osv)

Jag sitter här med ett akhal teké stoföl som bara blir bättre och bättre :devil: redan bra mycket bättre än föräldrarna. Kommer nog landa på genetik runt 351.80. Frågan är om man ska behålla eller sälja henne.

I morgon får jag börja träna mina två fjording stoföl, som är exakt lika gamla fast från olika "kullar". Det blir väl fjordhäst uppfödning här antar jag :p ... Och welsh, om jag kan få tag i ett sto...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

När du skuggar är det viktigt att börja med en färg för skuggor som bara är nååågot mörkare än basfärgen, samma med highlight-färgen. Jag kämpade länge och tyckte allt såg skit ut eftersom jag använde mig av för olika färger, när jag väl upptäckte att man skulle ha väldigt lika toner blev det betydligt enklare.

Jag kör med många, många olika lager. Ett för linjerna (det viktigaste att kunna ta bort!), ett för basfärgen, ett för skuggorna, ett för highlights, ett för mulen, ett för hovarna, ett för manen.. Ja du fattar. :p Glöm inte att du måste ha genomskinlig bakgrund, dvs du väljer ett bakgrundslager som är transperant och sedan ev. skapar ett tillfälligt bakgrundslager som du målar vitt eller valfri färg så det blir enklare att se när du jobbar, när hästen är klar tar du helt enkelt bort detta lager så ligger hästen mot genomskinlig bakgrund! :banana:

Lycka till!
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Tack, ska kika in på den :)


eyz

Detta beskriver min reaktion: :eek::crazy::confused::cry:

haha, det lät väldigt komplicerat iaf.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det är det inte :p Om du bara lär dig använda lager är det typ som att rita på genomskinlig plast. I ett lager gör du nånting. I nästa lager något annat. Lägger du ihop lagren blir det en komplett(are) bild. Bakgrundsfärgen som man gör i ett eget lager är som att göra/ta fram ett färgat papper och lägga under plastfilmen :D

Finns en ritskola på den sidan också :p Som visar hur man gör snygga hästar i photoshop med ett liknande färgningssätt. Men det fungerar i gimp med för programmen är väldigt lika.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Precis. Och lyckas man med skuggningen men highlightsen känns mindre lyckad kan man enkelt ta bort allt eller bara den del som känns fel. Utan lager försvinner ju allt då...

Lager fixar man enkelt under menyknappen "lager". :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Knapplån

Någon som vill jobba som ridinstruktör hos mig på engelska spelet? Betalar maximalt!
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Heej :)

Jag har precis börjat spela Howrse, Jag hade en häst men den dog :(
Så jag gjorde en ny, nu har jag en ponny men den har bara 16% på hälsan och jag vet inte hur man göra för att den ska klara sig. Hur förbättrar man hästen? Jag vill inte att den ska dö!!! :(

Snälla svara :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Heej :)

Jag har precis börjat spela Howrse, Jag hade en häst men den dog :(
Så jag gjorde en ny, nu har jag en ponny men den har bara 16% på hälsan och jag vet inte hur man göra för att den ska klara sig. Hur förbättrar man hästen? Jag vill inte att den ska dö!!! :(

Snälla svara :D

det viktigaste är att lägga hästen innan 22.00 och att den har 20% eller mer i hälsa. rykta och klappa ger den energi med, samt rovor. Se till så att hästen får nog med mat med :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Kikade igenom nu och ja, en ritplatta vore kanske något att ha.. Har ni ritplattor eller använder ni musen?
Kommer ta tiiid innan jag fattar alla dessa lager också :o
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*knapplån*

Har oxå gett mig in på att rita pälsar. Få se hur detta slutar lol, men just nu tar det mest tid för mig att lära mig hur man använder dessa program (använder gimp)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*knapplån*

gud så segt allt går på engelska sidan... kan ju inte göra nått förrens jag gått upp en level och det tar ju evigheter..
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag kanske kan ha ett sto? Fick ett stoföl igår som jag inte har några planer på att behålla.

Den är nog släkt med min welsh hingst :p



Och btw... Om ni gör pälsar / ritar hästar etc. Så finns det ju andra spel på nätet som är mycket tacksamma med belöning åt medlemmar som ritar hästbilder till spelet. Spelar just nu tex pony-sim (inte det bästa av spel dock) deras bilder är ju... som de är :p Men belöning i form av typ "prenium" grejer får man ändå.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 429
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp