Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Du skulle lagt ut den för typ 100,000! Hade gått som smör ändå! Fattar inte varför alla vill ha ett spöke eller en fladdermushäst! :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Som maten då. Jag använder saltstenen som andra aktivitet på dagen. :) (och matsom tredje)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hehe, jag tar nästa riding level om 7-8 dagar, då blir jag saddler tror jag. JUST NU är jag ridinstruktör på mitt eget ställe där anställningen går ut om några dagar, för att passa in det om du ville ha mig så kan jag ju förlänga anställningen hosmig själv med några dagar tills jag blivit saddler. Hajar du nu? :angel:



Nu har jag betäckt mitt sto. Om alla håller tummen att det blir ett sto och inte sjude hingsten i rad så kanske det blir en liten tös..?!! :bump:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nej det stämmer faktiskt inte, huvudsaken båda hästarna är 100% bluppade (efter de tre punkterna jag skrev). Vilket då endast kräver att topp tre färdigheterna är tränade. Man behöver inte alls träna alla färdigheterna för att få bra IBS. Det har som sagt med Blupp att göra, eller om du använder tårar :)

Nu tar jag upp detta igen... Jag betäckte mitt sto som var 100 blup med en 100 blup hingst och använde tears. Fölet föddes med 253 ibs. Stoet var endast boldad i de tre bästa färdigheterna, mina senaste föl med tears har fått 270 ibs. :confused: :(

Såhär står det i breeder's guidebook: All foals do not necessarily have inborn skills. They are dependent on the foal\'s parents, their genetic potential and their BLUP. Thus a foal may be born with 10% endurance, for example.


Men varken stoet eller hingsten är sämre än de jag använt mig av tidigare, tvärtom är ju stoet mitt bästa hittills och hingstarna som läggs ut blir ju också bättre och bättre. Märkligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Den räknade ju bara ut GP men inte heller det stämmer, enligt den skulle fölet ha 880.13 före games och fanskapet har 879.27. :mad:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Frågade på forumet där och fick svaret att man skulle räkna ibsen såhär

IBS = (GP father + GP mother) X 10%X1.5

Sen kunde det vara en felmarginal på +-4 poäng. I mitt föls fall handlar det om 11 poäng och en GP alltså. :mad::mad::mad:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Saltstenen är en grej som man måste "hitta", sedan har man den för all evig framtid. Man hittar saltstenen genom att sätta hästen några timmar i spiltan dagtid, när hästen sover räknas inte. Det kan ta lite olika lång tid att hitta saltstenen, på den engelska versionen "hittade" min häst den efter bara några dagar men på den svenska versionen hann hästen bli en bit över 3 år innan jag fick tag på någon, så det gäller att ligga i tills man fått tag på den.

När man sätter hästen i spiltan dagtid kan hästen också hitta andra produkter som den har nytta av såsom täcke som gör att den kan sova ute (och därmed vakna med bättre moral) även om det är svinkallt, den kan också hitta schabrak och ridpiska vilka båda förbättrar hästens färdigheter vid tävling och så kan man hitta en "kruka fett" som förbättrar färdigheterna ett par dagar.

Hoppas du förstod nu. :)
Ahaa :idea: Då är jag med! Behöver man hitta ett bara eller ett till varje häst?

Humlan: Tack :laugh: Då skall jag försöka gå in och bli anställd nu då ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Den räknade ju bara ut GP men inte heller det stämmer, enligt den skulle fölet ha 880.13 före games och fanskapet har 879.27. :mad:

Fast om du tittar noga, ser du lite länkar till olika sidor ;)

Fast stämmer det inte är det ju strunt samma.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

:bow: Humlan :laugh:

Alla: Hur tjänar man lättast pengar till sitt ridcenter? Jag tänkte nog hyra mina egna spitor (har bara två :angel: ) Men det kanske inte är smart? Några taktik-tips?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det enda sättet att tjäna pengar på är uthyrning av boxar och försäljning av grödor. Boxhyran ger ju inte precis mycket så se till att odla på så stora ängar som möjligt och odla de saker som ger mest (lin, vete och rovor). Försök se till att odla rovor på alla åkrar snarast (man kan odla på 5 st som mest) för efter helgen blir det höst och då kan man bara odla äpplen (om man inte har ett växthus, men som sagt, det är bara ett...).

Jag tycker aboslut att du kan ha dina hästar i ditt eget center, så gör jag och det har funkat bra för mig. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

:bow: Humlan :laugh:

Alla: Hur tjänar man lättast pengar till sitt ridcenter? Jag tänkte nog hyra mina egna spitor (har bara två :angel: ) Men det kanske inte är smart? Några taktik-tips?

1, odla odla o odla i första hand rovor som ger bäst att sälja, i andra hand till att göra sörp som oxå ger bra betalt och Morötter och linbädd bör du ha..

2, Köp bajs och gör gödsel.

Men mitt tips är att du försöker odla i första hand så du får pengar och kan handla bra saker...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det var någon i den förra tråden som upplyste mig om att lin faktiskt ger mer än rovor. ;) Rovor och linbädd ger ju lika mycket, men man får ju dessutom lin värt 1e i massor vid varje skörd...

Plus att linfröna är billigare, men nu är vi väl nere på detaljer iof. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

jag har en häst som är 30 år nu, får jag ett pass om jag skickar den till SH eller hur funkar det?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nej nej, du ska åldra den tills den dör (dvs får 0 hälsa), där väljer du att skicka den till himlen, inte återuppliva (kommer som alternativ när den dött).
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det var någon i den förra tråden som upplyste mig om att lin faktiskt ger mer än rovor. ;) Rovor och linbädd ger ju lika mycket, men man får ju dessutom lin värt 1e i massor vid varje skörd...

Plus att linfröna är billigare, men nu är vi väl nere på detaljer iof. :p

Det är sant, toppen!! :D:D

Jag har sparat linet till bädd och sen till sörp...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tyckte man förlorade för mycket på att ha ett äppelfält som tar 1/5 så jag har bara gjort en omgång mash.. :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tyckte man förlorade för mycket på att ha ett äppelfält som tar 1/5 så jag har bara gjort en omgång mash.. :angel:

Jag har 2 fält nu som är klara i övermorgon, sen ska jag slänga de 2 och producera bara hälsosörp för centrets skull... tänker jag rätt nu? :o
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Finns det behov av hälsosörp så är det väl bra att göra det! Jag har nog aldrig använt en sådan så därför tycker jag det är lite onödigt att spara ihop till sörp, dock orkade jag aldrig räkna på det där, det är kanske mest lönsamt att sälja mash. Men inget för mig i alla fall. :)

Jag kan förresten ta den där betäckningen nu. Jag har två tentor nästa vecka så jag har verkligen annat att göra än köra massa games och åldra och ha mig men liiiite tid ska jag nog kunna få loss... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 429
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp