Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Jag förstår verkligen inte hur man får hästen att äta saltsten :confused:

När jag klickar på saltstenen säger den att jag skall ställa hästen i spiltan. Men ställer man hästen i spiltan så "går ju tiden" så man inte hinner ge den. Och ställer man hästen i spiltan över natten så säger den fortfarande att jag behöver ställa hästen i spiltan :confused: :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Jag förstår verkligen inte hur man får hästen att äta saltsten :confused:

När jag klickar på saltstenen säger den att jag skall ställa hästen i spiltan. Men ställer man hästen i spiltan så "går ju tiden" så man inte hinner ge den. Och ställer man hästen i spiltan över natten så säger den fortfarande att jag behöver ställa hästen i spiltan :confused: :crazy:

Du får ställa den i spiltan ofta, så hittar den så småningom både saltsten, täcke, piska och voljock :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hittar den det själv? :confused: Räcker det över natten eller måste man göra det på dan oxå? Behöver jag trycka på saltstenen själv eller löser hästarna det själva?

Jag heter Dea, har lagt till dig som vän (och sponsor :angel: )
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tror att du och Humlan pratar om olika saker. Humlan förklarar (tror jag!) hur man hittar saltstenen, inte hur man får hästen att äta på den. Själv har jag ingen aning.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

:confused: ahaa.... jag fattar nog inte rikigt... Vill Humlan förklara lite till? :)

Sen undrar jag hur man höjer sitt centers poularitet?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Saltstenen är en grej som man måste "hitta", sedan har man den för all evig framtid. Man hittar saltstenen genom att sätta hästen några timmar i spiltan dagtid, när hästen sover räknas inte. Det kan ta lite olika lång tid att hitta saltstenen, på den engelska versionen "hittade" min häst den efter bara några dagar men på den svenska versionen hann hästen bli en bit över 3 år innan jag fick tag på någon, så det gäller att ligga i tills man fått tag på den.

När man sätter hästen i spiltan dagtid kan hästen också hitta andra produkter som den har nytta av såsom täcke som gör att den kan sova ute (och därmed vakna med bättre moral) även om det är svinkallt, den kan också hitta schabrak och ridpiska vilka båda förbättrar hästens färdigheter vid tävling och så kan man hitta en "kruka fett" som förbättrar färdigheterna ett par dagar.

Hoppas du förstod nu. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag blir det sista yrket (saddler?) om 8-9 dagar och kommer loss från mitt jobb om några dagar, tror jag är anställd hos mig själv så jag kan ju förlänga några få dagar tills jag blivit befordrad. ;)

Därmed söker jag hovslagare om några dagar! Engelska sidan. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Saltstenen ger energi (olika mycket beroende på tidigare aktiviteter, jag har dock inte riktigt lärt mig hur det påverkas men har hittat ett sätt som hjälper mig) och förbättrar moralen.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag blir det sista yrket (saddler?) om 8-9 dagar och kommer loss från mitt jobb om några dagar, tror jag är anställd hos mig själv så jag kan ju förlänga några få dagar tills jag blivit befordrad. ;)

Därmed söker jag hovslagare om några dagar! Engelska sidan. :)

Jag har en hovis just nu, men har satt det på 2 veckor och det har gått några dagar, hojta till någon dag innan bara :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hittar den det själv? :confused: Räcker det över natten eller måste man göra det på dan oxå? Behöver jag trycka på saltstenen själv eller löser hästarna det själva?

Jag heter Dea, har lagt till dig som vän (och sponsor :angel: )

Jag har reserverat ett jobb till dig :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Saltstenen ger energi (olika mycket beroende på tidigare aktiviteter, jag har dock inte riktigt lärt mig hur det påverkas men har hittat ett sätt som hjälper mig) och förbättrar moralen.

Jag har märkt att saltstenen ger mest energi tillbaka om du har mkt energi kvar. Hur än ologiskt det än låter lol, brukar iallafall använda saltstenen i början av dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 429
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp