Nu har vi debuterat!
Klipper in text från bloggen, av ren lathet
Då var det dags, debuten! Jag har varit jättenervös, precis som vanligt inför tävling. Usla tävlingsnerver!Vi debuterade på en kvällstävling i Norrköping. Samling var klockan 17, sen var det ganska direkt gruppmoment för klass 1-3 och sen fick vi vänta i typ evigheter (nä men till nästan klockan 21) innan det var vår tur igen. Segt!
Det var också dubbla planer med elitklassen precis intill, inte så lätta förutsättningar för en liten pup. Men oj så duktig han har varit!
Vi startade ju som sagt med gruppmoment. Klass 1 var uppdelad i två grupper och såklart var just min grupp jättestrulig. Vi fick lägga platsen 3 (!!) gånger eftersom hundar gick upp och bjöd upp till lek. Usch!
Elvis låg i mitten och hade stök på ena sidan i första omgången, i andra omgången börjades det busas på andra sidan och där låg han som ett litet ljus mitt i allt. Min fina duktiga lilla kille.
Det var verkligen inget jag ville att han skulle vara med om. Struliga hundar och lägga om flera gånger, men han fixade det jättebra! Skönt att han är en cool kille!
Sen direkt tandvisning och till min stora förvåning så satt Elvis still utan att attackera med pussar och andra kärleksyttringar
Efter all evig väntan gick vi in igen på plan ett gäng timmar senare. Då var det mörkt och eliten höll fortfarande på intill.
Elvis höll ihop på ett sätt bättre än förväntat, men såklart tyckte han att störningen var svår! Han tappade lite fokus på mig här och där då han fastnade och tittade på hunden som körde på andra plan, och så hade vi lite kommunikationsmissar i läggande och ställande under gång.
Det jag är allra mest nöjd med är fria följet! SÅÅÅ mycket bättre än jag hade trott! Och Elvis hade en himla härlig attityd hela tiden! Glad och peppig och försökte hugga mig i armarna mellan momenten hela tiden. Haha!
Här är våra poäng och kommentarer:
Och här är film!
Det hade ju hunnit bli väldigt mörkt vilket såklart påverkar filmen. Youtube har försökt förbättra kvalitén så det ser kanske lite konstigt ut.. Men men!
https://www.youtube.com/watch?list=PLauvLU7DYqfPZJ43n1Bmgo_s6mmwON7VI&v=baY7mbILdSc