Eller hur! Tycker att det skulle ha gett pluspoäng istället men domaren höll inte medÄsch, är väl inte så viktigt VAD det är man rundar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! Tycker att det skulle ha gett pluspoäng istället men domaren höll inte medÄsch, är väl inte så viktigt VAD det är man rundar...
Du borde pratat med domaren om det! Grattis till fint resultat annarsLilla Cessna och jag debuterade lydnad nyligen. Det gick väl helt okej får man säga och vi skrapade ihop 180 poäng i startklassen.
Lite irriterad är jag för att jag fick avdrag för att jag sa ”fot” efter halten i slutet av följet. Skulle alltså göra höger om halt och sa fot, vilket jag ju ska få säga utan avdrag... Visa bifogad fil 58609
Lilla Cessna och jag debuterade lydnad nyligen. Det gick väl helt okej får man säga och vi skrapade ihop 180 poäng i startklassen.
Lite irriterad är jag för att jag fick avdrag för att jag sa ”fot” efter halten i slutet av följet. Skulle alltså göra höger om halt och sa fot, vilket jag ju ska få säga utan avdrag... Visa bifogad fil 58609
Menar du att du sa "fot" när du gjorde halten? Det får man ju inte göra utan nerdrag, utan det är när man startar från halt som man får säga fot, aldrig när man gör halt. Men jag kanske missuppfattar hur du menar ?
Från halt till höger om halt, tolkar jag texten som.
Så tolkar jag det också. Jag hade frågat domaren varför jag fick neddrag för det.Från halt till höger om halt, tolkar jag texten som.
Så tolkar jag det också. Jag hade frågat domaren varför jag fick neddrag för det.
Aha, när du beskrev det trodde jag det gällde höger om halt från marsch, inte att det var från stillastående. Från stillastående ska du absolut få säga fot!Exakt så, efter jag gjort halten när jag ska göra höger om halt så att säga!
Ja, jag hade frågat domaren om jag varit övertygad om min sak men när jag berättade för några andra på plats så sa de bara ”ah nej då får man inte säga fot” så tänkte att jag hade missförstått helt även om jag var så säker på min sak. Men sen berättade hon som var TL i klass 1 på samma tävling, och som hade sett mig, att domaren gjort fel och att jag hade gjort helt korrekt i att säga fot där jag gjorde det. Men det fick jag liksom veta när jag redan lämnat tävlingen så då var det ju för sent