Första passet någonsin med att börja fila på klass 3-rutan, andra försöket med sidoskick till ruta.
Alltså jag är så kär i den här hunden
Alltså jag är så kär i den här hunden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller är det så enkelt som att jag kan flytta upp redan nu och anmäla till klass 1, eftersom att vi redan är anmälda i startklass? Den anmälan försvinner väl inte för att jag flyttar upp tänker jag.
Eller är det så enkelt som att jag kan flytta upp redan nu och anmäla till klass 1, eftersom att vi redan är anmälda i startklass? Den anmälan försvinner väl inte för att jag flyttar upp tänker jag.
Vi har 6 st uppflyttningsresultat i startklass Ja precis, att jag inte kan gå tillbaka till startklass när vi har startat klass 1 har jag koll på. Tänker också att jag innan 21/8 borde kunna flytta upp och anmäla till klass 1 men ändå behålla min anmälan i startklass 22/8, för att sedan tävla klass 1 i september?
Idag var det tävling, valde att stryka Nano från Startklassen då hon varit så ofokuserad senaste veckan (misstänker att det löp på G).
Nessie gjorde en minst sagt kreativ runda i klass 1.. Vi startade som nummer ett så de efter behövde inte känna nån press på att prestera då vi nollade fyra moment! Fritt följ var dåligt, hon svävade ut och satt snett och jag gick dessutom fel. I ställande under gång la hon sig istället, i ligg under gång stannade hon och var flera meter bakom när jag skulle kommendera henne och konen sprang hon fram till och välte med nosen?? Sitt i grupp nollade vi också då hon la sig ner när det var fem sekunder kvar .
Det positiva är att hon sprang in i rutan utan tvekan idag även om hon vred sig i läggande. Sen var det flera som sa att hon har en härlig attityd, det har hon också och det lite det som ställer till det att hon liksom taggar över på tävling.
Aja, vi hade kul iallafall och bjöd på lite skratt, TL sa att konen var en ny variant för honom .
Visa bifogad fil 55792
Nu har vi gjort sista lydnadsträningen inför vår debut i klass 1 i helgen. Vi tävlar två dagar i rad, en start på lördag och två starter på söndag. Nu när jag väl har vågat flytta upp är det väl lika bra att köra på tänker jag
Det kändes himla fint på träningen idag iaf, vi körde igenom hela klass 1 tävlingsmässigt med kommendering och alla moment satt utan några större missar. Vilja gjorde ett helt klockrent rutskick vilket gjorde mig SÅ glad, jösses vad vi kämpat med det momentet! Apporteringen och konskicket var också riktigt fina och det är moment som har tagit lång tid att få ihop till en helhet, så det är kul att det känns så stabilt nu.
Imorgon blir det ut och spåra, och vi har lyxen att ha nära till tävlingsplatserna och samling sent på fm båda dagarna så vi hinner med ordentliga långpromenader innan vi åker. Målet för helgen är att lyckas få en lagom taggad hund, som är samlad och fokuserad och inte har så mycket energi att hon är mer uppe i luften än på marken inne på planen. Går momenten bra så får det vara en bonus!
Där ser man! Tyckte väl att din hund kändes bekant på något visNämen, då träffade jag ju en fellow bukefalist! Vad kul! Grattis till fina resultat.
/Din namne
Krångel i fjärren samt ett sändande runt kon som råkade bli "sändande runt tävlingsledare" drog ner poängen.