Se det som att instruktören väntar sig bättre av dig och hunden och alltså tycker att ni har potential, annars skulle hen inte fokusera på förbättringsområden.@Liran jo, jag vet. Jag gick ju kursen för att det skulle bli kul men just nu känns det inte kul alls. Sen tog jag väldigt illa upp av att hon kallade min hund för "olydig " när hon är den lydigaste hunden på kursen, det som hon ser som olydnad är ju jag som varit dålig/otydlig med att instruera i. Det känns lite som om det glöms bort att alla kanske inte hållit på med lydnad i 100 år och framförallt känns det som om man skulle ha kommit med en färdig klass 1 hund till kursen. Tror egentligen det helt enkelt blev alldeles för mycket fokus på allt som var dåligt i två timmar och vad som var fel på min hund, min träning osv. Tror jag fick en positiv kommentar på hela passet..
Folk har yttrat sig kritiskt om min nuvarande hund, och om mig som hundförare. En del av genuin vilja att hjälpa oss att bli bättre, en del av avundsjuka tolkar jag det som, för jag har hela tiden varit övertygad om att det är en riktig diamant till hund jag har. Och hon har levererat vinster och placeringar tävlingsmässigt när vi har varit färdiga för klassen i fråga.