Debut imorgon och jag sjuuukt nervös.
Tänkte på medlemsbeviset, räcker det att man kan visa det digitalt eller måste man ha det utskrivet?
Och så viktigaste av allt kan man ha knallrosa koppel utan att bli helt idiotförklarad?
Kul Lycka Till
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Debut imorgon och jag sjuuukt nervös.
Tänkte på medlemsbeviset, räcker det att man kan visa det digitalt eller måste man ha det utskrivet?
Och så viktigaste av allt kan man ha knallrosa koppel utan att bli helt idiotförklarad?
Här kommer jag med en lite dum fråga kanske men, hur ingående är domaren vid tandvisning? Öppnar dom hela munnen och verkligen kollar, eller lyfter dom bara lite på läpparna på hunden? /en som är väldigt novis
Nu är vi anmälda till vår första tävling.
Första träningspasset efter anmälan var katastrofalt, plötsligt hade hundskrället glömt bort inte bara vad ligg betyder utan även ställandet var helt borta - det som varit vårt paradmoment. Det enda jag kunde ta med mig från det tillfället var att det inte var några problem med en platsliggning med löptik.
Idag körde vi igen på egen hand och nu var allt tillbaka - snabbt läggande, supersnyggt ställande, fin ingång vid inkallningen och bra apport. Linförigheten var en smula ofokuserad men inget katastrofalt. Skönt - men fortfarande nervöst!
Nu är vi inte alls så långt fram i träningen som ni är men jag känner igen fenomenet "träningspass med dement hund".
Jag har varit med om det, tycker det är ett uselt upplägg. Finns ingen som helst anledning till att göra på det sättet.Gällande tandvisning i ettan, hur vanligt är det egentligen att man genomför den när man kommer in på plan precis innan man ska köra det individuella programmet? Trodde man vanligtvis gjorde det ihop med platsliggning men har sett en del filmer på första varianten.
(Kan nog tycka det känns lite onödigt svårt att störa koncentrationen precis före programmet, särskilt som det gäller klass I.)
Får man vara med här även om man är på gräsrotsnivå och typ inte kan någonting alls men skulle vilja tävla lydnad någon gång innan hunden är pensionerad?
Jag ska tävla på fredag med min lilla valp! Eh, min snart 2-åriga valp
När jag anmälda kände jag att det nog skulle till en hel del tur för att vi ska klara uppflytt, men det har börjat kännas ganska stabilt den senaste tiden!
Linförigheten är vår stora svaghet. Vi är bra på att gå rakt fram och att göra halt på rak sträcka, inte så bra på att svänga och definitivt inte så bra på att göra halt ur sväng
I läggandet och ställandet upptäckte jag igår att han börjat få lite för hög förväntan på skifte så han stannade/sackade efter under marschen, men det kändes som om vi kunde luckra upp lite redan då.
Nu ligger jag lägligt nog sjuk så det blir inte så mkt träning de sista dagarna, men hoppas att vi ändå kan få till bra förberedelser.
Håll tummarna för oss!