Jag har någon slags ambition om att ha itt, tå och ligg, plockar alltså bort alla S. Har helst samma i alla moment, håller inte reda på det annars. Lär dock in även sitt och stå för ibland virrar jag till det och råkar säga felJag har fått höra av "träningsproffs" att man inte ska ha två ord med början på s, då hundar lätt kan förekomma på ssss och sätter sig fast det var stå man sa osv.
Med tidigare hund som jag tävlat med körde jag stå-sitt-ligg i både fjärren och i andra moment. Men med valpen så funderar jag nu på att inte ha två s-ljud.
I inkallande med ställandet har jag lärt in stanna, även till rutan. Så det är i ställande under gång, zätat och fjärren som jag funderar på att byta bort stå till upp istället.
Hur har ni andra gjort? Bara bytt orden i fjärren och behållt stå/sitt kommandot i de andra momenten?
Så i praktiken kör jag på sitt, itt, stå, tå, ligg och lägg. Ibland planerat och strukturerat men lika ofta huller om buller för att jag tänker fel. Då är det tur att hundarna fattar båda alternativen