JaFråga till, om uppflyttning. Räcker det med ETT förstapris för att flytta upp till högre klass?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JaFråga till, om uppflyttning. Räcker det med ETT förstapris för att flytta upp till högre klass?
Klipp från tävlingsreglementet:
"Tävlande äger endast rätt att föra en hund per klass vid samma tävlingstillfälle. Hund får under en och samma dag delta i endast en klass."
Vad betyder detta enligt er? Jag har tolkat detta som att hunden endast får göra en start per dag men har nu sett att klubbar ibland anordnar två tävlingar samma dag och att samma hund kan vara anmäld till båda, så jag måste fattat fel, eller?
Stämmer, ett förstapris räcker.Fråga till, om uppflyttning. Räcker det med ETT förstapris för att flytta upp till högre klass?
Hanen ska starta i tre st klass 1 framöver. Hoppas kunna förbättra poängen rejält från tredjepriset det blev sist. Vi får se.Hur går det för er alla?
Vi taggar inför debut i klass 3 på fredag, ska bli kul att komma ut på tävling igen
Hur går det för er alla?
Vi taggar inför debut i klass 3 på fredag, ska bli kul att komma ut på tävling igen
Ska börja träna rutan (som vi inte ens varit i närheten av någon gång!) nu i sommar
Hur går det för er alla?
Hanen ska starta i tre st klass 1 framöver. Hoppas kunna förbättra poängen
Det blev ett andrapris och nu satsar vi för en ny tävlingsdag imorgon. Då är målet att få poäng i alla moment o förbättra poängen
En fråga. Jag har inte alltid samma kommandon som står i regelboken och ingen domare har kommenterat det. Men fick igår höra att man ska anmäla det i förväg. Vart anmäler man? När säger man till på tävling?
Du får rannsaka dig själv för det kan bero på så många olika saker. Störningen kan ha varit för svår denna dag, mot det hjälper störningsträning där du lägger belöningsförväntan hos dig på störningarna. Det kan bero på att du tränat för mycket och hunden är trött på lydnad nu. Det kan bero på att du tränat för mycket långa kedjor och att belöningsförväntan har sjunkit. Det kan bero på att du är nervös och att hunden misstar detta för att du är sur. Osv osv. Jag tror att alla har hamnat i en situation där hunden inte känns helt 100, antingen på träning eller på tävling. Men då får man fundera på vad det kan bero på och testa sig fram helt enkelt.Gjort en andra start med tiken och det blev inte alls särskilt bra. Vi slet ihop till ett andrapris men jag är inte alls nöjd, hon lade sig inte på läggandet och var enormt okoncentrerad. Jag kom på mig själv med att snarare tigga om hennes uppmärksamhet än hon om min. Hon gjorde flera moment jättebra men just den där bristen på samarbete gav förstås en dålig känsla och ett dåligt helhetsintryck.
Funderar på vad sjutton det berodde på? Jag tyckte jag hade grundat dagen på ett bra sätt och hade laddat upp med väldigt bra och oväntade belöningar som jag verkligen försökte att hon skulle känna sug efter men det var liksom ingenting som hjälpte.
Känner ni igen det här? Vad gör ni för att förebygga eller lösa upp knuten?