Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Vad gör jag för fel?
Min häst vinner inga tävlingar, utan kommer glatt på 4de plats 80% av gångerna.
Hon har vunnit 9 tävlingar totalt, och tänker nu inte vinna mer verkar det som.

Vad gör jag för feeeeel?!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Du anmäler inte till för tuffa tävlingar då? Klicka på tävlingens namn så får du upp vilka färdigheter som behövs. Ligg så nära den övre gränsen det bara går så blir det lättare. och sen håll utkik på vilka hästar som anmäler. Har du en vanlig häst så är det lönlöst att ens anm till tävlingar där gudomliga och marwilhästar är med.
Anmäler du till tävlingar som passar din hästs ras och färdigheter?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag försöker välja dom som har lättast svårighetsgrad, och jag försöker att bara välja dom som passar för shettisar.
Dock så är det dåligt med just fälttävlingar för shettisar just nu, och det är i dom hon har vunnit mest.

Sen försöker jag förstås undvika tävlingar med gudomliga hästar osv. men ibland smiter dom in ändå :(
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Klart det hjälper, då får hon ju +12 i alla färdigheter :) Vilken häst handlar det om? (Och vad heter du nu igen?)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Får man på nåt sätt nån fördel om hästen vunnit jättemånga tävlingar? Alltså är det nån mening alls att tävla upp dem så de har typ 200 vinster i nån gren? Känns som att efter de är färdigbluppade och färdigtränade försvinner meningen med att ha den hästen och ens fortsätta sköta om den. Eller är det på nåt sätt bra att vinna mycket tävlingar?

Du tjänar ju pengar för varje placering så att tävla även de färdiga är aldrig fel. Annars avlar du på dom (höga färdigheter hos föräldrarna ger högre färdigheter hos bebisarna). Eller så ger du lektioner, det ger också en hel del e.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag såg det... efteråt :grin: Skitbra, liksom. Blev väldigt glad när någon hade budat över mig idag.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Kan man använda guldäpple på en enhörning? Ser inga alternativ att välja när jag kikade.
Samma med medusas blod, vad händer om man sätter det på en enhörning?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Träna färdigt den i dressyr och hoppning och tävla fälttävlan. Den är lite för jämn i färdigheterna just nu och då är det svårt att vinna. Jag tränar upp så jag ligger på minst 70-80 i två egenskaper och 20-30 i färdigheten jag tävlar i. Då får man riktigt lätta tävlingar :)

Har för mig att hästen slutar vara enhörning om man ger den medusas blod, men är inte säker. Finns inga guldäpplepälsar till enhörningar än eftersom de inte fanns på svenska Howrse sist man kunde skicka in sina pälsar.

Praefatio: Annars hade jag lagt bud över dig för att vara snäll ;) Men tror inte den andra personen heller märkte att det var en korsning... Med riktigt dåliga färdigheter dessutom :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jo men pengar var det minst intressanta :p Jag vill att hästen ska utvecklas på nåt sätt. Att det händer nåt mer med den. Men då gör det ju alltså inte det..
Den är inte helt färdig färdighetsmässigt så jag tänker inte avla på den förrän det är klart. Har bara lektionerna kvar. Allt annat är klart. Så nu tävlar jag och kör lektioner två gånger om dan tills färdigheterna är max. Sen blir det föl. Lätt å hitta en sketbra hingst.. :crazy:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hej, jag är ny här och spelar också Howrse under namnet: dede99:)!Kan någon hjälpa mig att förstå denna sida:)?Men jag är däremot proffs på Howrse!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Crossline:Man kan inte sätta Medusas Blod på en enhörning.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

är det hannoveranare du förder upp? I så fall kan du få en betäckning med min hingst, han är 100-bluppad, har 388 i gp och en yppighetsstjärna i hoppning. Säg till om du är intresserad :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

är det hannoveranare du förder upp? I så fall kan du få en betäckning med min hingst, han är 100-bluppad, har 388 i gp och en yppighetsstjärna i hoppning. Säg till om du är intresserad :)

Det låter väldigt intressant! :love:Vad heter den? Vad har den för färdigheter? Ska betäcka om kanske 2 riktiga dagar. Ska jobba upp den 3 år till så är den färdigtränad helt! :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Det låter väldigt intressant! :love:Vad heter den? Vad har den för färdigheter? Ska betäcka om kanske 2 riktiga dagar. Ska jobba upp den 3 år till så är den färdigtränad helt! :)

Den heter Perrin. Färdigheterna just nu är på 514 men han är bara 12 så räknar med att de stiger lite till :)

Som sagt, bara säg till om du vill ha en betäckning
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Den heter Perrin. Färdigheterna just nu är på 514 men han är bara 12 så räknar med att de stiger lite till :)

Som sagt, bara säg till om du vill ha en betäckning

Den är verkligen riktigt intressant! Hojtar till när hon är färdigtränad :D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag håller med Snyggve om att träna klart hoppning och dressyr. Det hade varit bättre om du låtit bli att träna uthållighet, eftersom du då kunnat ställa upp i så lätta fälttävlingar som möjligt.
När man ska hitta så lätt fälttävlan så möjligt får man ju ändra maxlängden på tävlingen också, så man får upp de lättaste. Men det har du säker redan koll på.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Har bara lektionerna kvar. Allt annat är klart. Så nu tävlar jag och kör lektioner två gånger om dan tills färdigheterna är max. Sen blir det föl. Lätt å hitta en sketbra hingst.. :crazy:

Avlar du inte på dina hästar förrns de är 25? Önskar jag hade det tålamodet :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Nä inte förrän de är heeeelt färdigtränade, så runt 25-30 år :P Men jag tror att de blir rätt fina avkommor om jag gör så. Detta är min första avkomma som jag har. Har tänkt betäcka nu strax. Detta är enda avkomman till fölet jag fick när jag startade :D Hon är uppe i 550 i färdighet och 363 i GP (jävla hannoveranare som ligger så lågt). Så jag är rätt nöjd med utvecklingen. Därför jag vill ha en rätt fin hingst på denna. Jag lägger bara tid på en häst åt gången. Så jag har bara denna nu som jag spelar med. Mamman (den första jag hade) är typ pensionerad. Blir roligare så :p
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 156
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 763
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp