Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Efter 25 år så börjar hälsan gå ned på dem och de dör när den blir för dålig. Om inte så är det bara att missköta den efter 29 år 10 månader eller nåt så dör den väl inom några åldringar. ;)

Bra då vet jag. Börjar samla på mig några gamlingar nu som jag ska avliva framöver.. :p

vilken häst ska ha den?

Darth Vader :) Du är en ängel!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

snacka om tur.. loggade in på howrse, bytte flik för att kolla mail, bestämde mig för att ta en dusch. När jag kom tillbaks och bytte till howrse igen, var det ett y-horn som var och flög över min skärm :eek:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Jag har insett att min hästhållning inte är helt 100.
Hästarna får aldrig regelbundet vara ute i hagen, och ibland står dom i box många många timmar i sträck.
Sen har jag funderat på om jag inte pressar hästarna lite väl hårt. Det är inte ovanligt att jag tränar dressyr i 8 timmar i sträck. Kan det vara dåligt?
Ibland tävlar dom ett 10tal tävlingar varje dag, är det för mycket? Sen verkar dom åldras lite väl fort ibland...
Sadel, träns och skor är jag dock väldigt noga med. Men jag ger aldrig äpplen, det känns som lite slöseri med tid.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Vilken lättnad att höra! Mina är också gravt misskötta - är dock precis som du noga med utrustningen.

När de närmar sig 30 så rider jag skiten ur dom, ger dom varken mat eller vatten och låter dom dö utan veterinärvård :devil:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Man kan vårda dom ömt och låta dom leva så länge det går :p Slöseri med tid och pengar hävdar jag.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

De här Grand Prix-tävlingarna är något nytt som inte fanns när jag spelade sist. Jag har bläddrat igenom forumet för att få veta mer men har svårt att hitta. Jag fann en inträdesbiljett i mitt y-horn nu, om jag använder det är det då bara för en tävling eller för en häst? Som sedan kan anmälas dagligen?

Sen en fråga till... Jag har budat på ett fint litet föl jag gärna vill ha, får man ett meddelande om det bjuds över mitt eller hur funkar det?

Usch så roligt jag har.... :D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Din biljett gäller för 2 valfria hästar i resten av ditt liv ;) Biljetten är alltså inte bunden till nån speciell häst.

Om du blir överbjuden i auktionen står det på ditt kontor, tyvärr får man inte ett pm eller nåt.

Crossline: 1 bedrift innebär att din häst gjorde en av rörelserna i programmet helt perfekt.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Om man bortser från alla gudomliga hästar, undrar vilken som är äldst på Howrse? Upptäckte precis att en av mina inackorderingar är över 100 år :eek: Född 2 nov... Måste ha slösat en jäkla massa ÅP på den :crazy: Ett sto, som hunnit göra 94 betäckningar. Tack gode gud att den bara är inhyrd tills idag, hälsan ligger på 10 och jag försöker ju få upp lektionspriset på ridcentret :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Haha vad knäppt! Vad har den för GP?
Tänker att det borde ju vara en bra häst om man betäcker den 94 gånger :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hur går det ihop? En dräktighet plus tid tills det går att betäcka igen blir ju nästan 2 år. Ett sto som betäckts 94 gånger måste ju närmas sig 200 år, eller åtminstone 170. (orkar inte räkna exakt)

Mina äldsta häst är 68 år, det var min första enhörning så jag använde ganska mycket ÅP ibörjan, nu får hon åldras i "normalt" tempo.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Det är en PRE med 357,3 i GP och 473 i färdigheter. Ingen höjdare med andra ord.

Humla: Ja, jag såg sen att det var en hingst :o My bad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 155
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp