Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Skulle vilja ha tips i hur man bluppar hästarna smidigare, ni kanske såg mitt inlägg längre upp? :p
Jag gör såhär
Tränar upp hoppning, dressyr och snabbhet.
Tävlar tills 20 tävlingar är vunna.
Fetstilar hoppning, dressyr och snabbhet genom "ridturerna".
Tränar galopp, trav och uthållighet.
Fetstilar dom också.

Hur gör ni?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Lånar min egna knapp.

Upptäckte precis att en av mina enhörningar ligger på topplistan för enhörnings-shettisar :D
Det var roligt att upptäcka!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag tränar upp dressyr och snabbhet - tävlar sen i hoppning. När hoppningen är färdig (eller det börjar gå trögt att vinna) så tävlar jag i fälttävlan. Mina hästar brukar vara färdiga när de är runt 7-8 år, då ska man bara åldra upp dom också :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Det beror på ras hur jag gör. Med Hannoveranarna tränar jag dressyr och snabbhet och tävlar sen hoppning. Efter det brukar jag träna klart i hoppning och tävla fälttävlan för vinsterna som är kvar.
Med mina spanska enhörningar tränar jag också snabbhet och dressyr men börjar sen tävla fälttävlan tills de inte får mer uthållighet. Det är inte främst för att vinna (även om de brukar vinna en del ändå.) utan för att kunna tävla i lätta fälttävlingar innan jag tränar i uthållighet och jag hade blivit tvungen att anmäla till svårare fälttävlan som tar mer energi.
Brukar sen försöka få till vinsterna i hoppning eller galopplopp.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Givetvis beror det på rasen, det glömde jag skriva! Jag avlar ju AT som är bäst på uthållighet, dressyr och hoppning.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Då frågar jag dig/andra akhal teke-uppfödare: Vad är okej GP om man vill köpa en stammoder att börja sin AT-uppfödning med? Är jag dum i huvudet om jag köper ett föl som har 365 i GP innan lekar?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Visst har väl shettisarna dressyr, snabbhet, hoppning som bästa egenskaperna? Då är det samma som hannoveranarna så det borde gå fint att göra likadant. Min har i stort sett alltid vunnit 20 tävlingar innan 10 års ålder så jag tycker mitt sätt funkar.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

365 är okej. Eliten (bara inavlade) ligger närmare 380 nu, men vi som kör utan "fusk" med mig i täten ligger på strax över 370 i GP.

Crossline: Man får en ypperlighetsstjärna om en färdighet överstiger 100, ytterligare än vid 110 o.s.v. Inte färdigheterna som står på startsidan alltså, utan de som står bland BLUPen.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag tror att jag satsar på att lägga lite mer pengar och köpa en häst som ligger över 370 istället... Det lönar sig i längden.

Edit: Nu har jag lagt ett bud... Snart pank... :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hur anmäler man fuskkonton? Det är en inackordering i mitt stall som uppenbarligen har dubbla konton och utnyttjar det.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag tänkte om det fanns någon triangelmärkning eller liknande... Efter att ha gjort en väldigt enkel sökning så visar det sig att hon har minst sex konton, förmodligen ett tiotal till. Har anmält henne nu i alla fall.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag blev jättenyfiken på vem som säljer så pass bra AT så jag var tvungen att gå in och snoka. Och jag hoppas du såg att det var en korsning innan du budade...
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

awh, mitt pegasus konto tog slut idag :( Tur jag fick behålla mitt "Connemara" stuteri iaf - annars hade det blivit en sablans röra bland mina hästar :crazy:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Får man på nåt sätt nån fördel om hästen vunnit jättemånga tävlingar? Alltså är det nån mening alls att tävla upp dem så de har typ 200 vinster i nån gren? Känns som att efter de är färdigbluppade och färdigtränade försvinner meningen med att ha den hästen och ens fortsätta sköta om den. Eller är det på nåt sätt bra att vinna mycket tävlingar?

// en som inte vet vad jag ska göra av de färdiga hästarna...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 156
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp