Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag lägger till dig som vän :)

Någon som behöver boxplats? Har 16kvm boxar, kanin, morötter, hälosörp, sadelmakare, daglig rotation av ängar :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

nu kan jag inhandla pass för mina reserver igen - någon som vill sälja en skrutthäst till mig? :p


Siri1, och en summa på 240.000 :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Sen kan du sälja tillbaka en till mig för 458.000? :)

(så får du tillbaka dina pengar+att jag kan köpa pass för det jag får kvar)

Och sen får jag sälja tillbaka till dig igen! Haha.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Är det nån som har koll på vilka hästar som är allra bäst i vilka grenar? Jag har bara koll på AT eftersom det är den rasen jag själv avlar :p

Alltså, t.ex;

Akhal-Teke är bäst på fälttävlan, eftersom de är bäst på uthållighet och dressyr.

Vill veta vilka raser som konkurrerar i vilka grenar och därmed vilka man ska satsa på att köpa till Grand Prix :D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

jupp, köpt och klart! tackar och bockar! :)

om du vill att det helt ska jämna ut sig med antalet hästköp, så lägger jag ut ytterliggare en connemara till dig ;)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Tack själv!

Haha, mig spelar det ingen roll, jag har inget behov av den men om du vill bli av med den så? :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Nej det klarar jag mig utan :angel: misslyckade enhörningsförsök har ju en tendens att samlas på hög, haha.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Jag pausar mitt spel i ca 3 veckor och när jag kommer tillbaks är min bästa häst som var i topp inte så bra längre när topparna är på 372 i GP.
Nån som har en bra shettishingst att låna ut betäckning till mig eller att sälja. :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Haha jag vet, shettisarna har gått upp sjukt mycket sjukt fort så jag har inte orkat hänga med :p Den bästa hingsten jag har är på 361.nånting i GP, säg till om du är intresserad.

Annat:
Fick ett mail där en användare frågade om betäckning från en av mina hingstar för under 1000e, fine tänkte jag eftersom de offentliga på honom ligger under 1000e. Jag la ut till henne för 680e och får då tillbaka ett svar "du tror inte du kan lägga ut för 500e istället?" :devil: är jag jätteelak som svarade tillbaka "det ligger ute för 680e, take it or leave it"? Jag är ju inte beroende av de där pengarna alls egentligen men enhörningsbetäckningar brukar inte vara såhär billiga :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Vad löjligt att pruta 130e :crazy: Jag hade inte gått ner i pris. Varför är dina enhörningar så billiga att betäcka med?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Amen ellerhur! Just den här enhörningen ligger väldigt lågt i GP jämfört med de andra som finns ute, så han är inte så attraktiv :) Skulle jag lägga ut med den andra jag har, som ligger på topplistan, skulle priset se helt annorlunda ut :D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

hehe, fick ett mail från någon som ville ha betäckning från min enhörnshingst - max 1000e. Kände mig vääääldigt generös pga att det var första gången jag fick en förfrågan, så kunde jag sänka till 500, specialerbjudande denna gång.

fick ett mail av samma person ikväll, och frågar om jag kunde erbjuda privatbetäckning till 2 hennes sto, för 500e (1000 totalt)

sen ytterliggare ett mejl ett par minuter då frågade om hon kunde köpa mina enhörningar jag har till salu för pengar och sm-saker, istället för pass.


visserligen är jag en snällgoden person (och alldeles för dålig säljare) men tycker ändå det är rätt mycket att begära på en gång, och jag hatar att vara "elak" tillbaks och neka :crazy:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

hehe, fick ett mail från någon som ville ha betäckning från min enhörnshingst - max 1000e. Kände mig vääääldigt generös pga att det var första gången jag fick en förfrågan, så kunde jag sänka till 500, specialerbjudande denna gång.

fick ett mail av samma person ikväll, och frågar om jag kunde erbjuda privatbetäckning till 2 hennes sto, för 500e (1000 totalt)

Det måste vara samma persom som frågade mig :p

Men jag är inte lika snäll som du, haha.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Tack för erbjudandet, var det min Opple låg på (han ligger ute för auktion nu för plats åt nya hästar).
Men tog två betäckningar på mina bästa ston så hoppas på nån halvbra avkomma iaf att arbeta vidare med.
Mina "värdelösa" hästar är närmare 20 så dom får stanna och dö hos mig! :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

+ Ces

Men herregud! Vad begär folk egentligen? Det är väl en sak om det är nån man samarbetat med sen innan, men nån gräns måste det finnas...

Har själv ett "snäll/elak-dilemma" just nu. En tjej frågade för ett tag sen om jag ville samarbeta med henne. Hennes hästar var inte färdigbluppade då, men låg på ungefär samma GP som mina.

Innan idag skickade hon ett nytt mejl - hennes ena häst var positivt bluppad nu och redo för en betäckning! Men för det första vill jag bara använda hästar med 100 i BLUP, dessutom har min GP ökat med 2-3 sen vi kom överens om att samarbeta :crazy: Inte så intressant för mig längre alltså...
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Mo...?
skickade iaf ett mejl tillbaks, *tuffade* till mig lite i mejlet, lite dåligt samvete, men men :crazy:


Snyggve: har inte haft nån avelspartner, men kan tänka mig det är en svår sits att ha.. om båda inte satsar lika mycket i samma "hastighet" så blir det ett ojämnt race senare :/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp