Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Och jag satt precis och svor över att mitt enhörningssto plötsligt krävde ÅP för att bli äldre. Jag var helt säker på att hon hade Morfeus Armar!?

Sen kom jag på att hon är över 30 så de funkar inte längre... :p

Känns egentligen ganska meningslöst att betala för MA när de inte ens får behålla dom hur länge som helst :crazy:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

håller med fast samtidigt så är jag väldigt glad över att mitt enhörningssto har det eftersom det skulle bli vääääldigt många åp:n som gick åt för att kunna betäcka henne två gånger per dag ;)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Bytte till mig ett par Morfeus armar idag, gav en filosofens sten i utbyte :angel:

Angående detta fick jag ett meddelande nu:

"Hej!

Tack så jätte jätte jätte mycket för att du accepterade mitt byte på byteshandeln, asså armar mot stenen! Verkligen tack!"

Kul att man kan göra någon annan än sig själv glad också :angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

är det någon som kan tänka sig att köpa en häst av mig för 31 000 så köper jag tillbaka en annan? Är på målet att jag ska höja min uppfödarreserv...
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag skulle kunna göra det men jag kommer inte in på howrse alls för tillfället.. har inte gjort på typ en timme :crazy:
Jag är också på ett sånt mål så vi kanske kan hjälpas åt? :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Nu laddades förstasidan i alla fall men det går ju inte fort :p Jag måste ju in och sköta om mina hästar ju!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

Ramlade precis över sidan medan jag nattsuddade så nu håller jag också på att spela!

Hoppas på att ja.. lära mig hur det går till och ha något att göra om dagarna! Haha :D

Men, välkommen till mig eller nått :angel:

(BTW, inkvarterade min kuse hos MikaTela, antar att det är samma som MikaTela här på buke :D)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hmm.. Jag må vara väldigt dum men ja..

Hur går det till? Hur ofta måste man ta hand om kusen? Vad ska man göra med den? Hur ofta ska den matas?

Haha noll koll :angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Nu har jag suttit ett tag till (eller typ 1,5 timme, FAN vad tiden går :eek: ) och är inte riiiiiktigt lika lost längre :angel:

Alltså nu tänkte jag att ni skulle få hjälpa mig lite kära bukefalister :bow:

Hur ska jag bära mig åt för att bli någorlunda framgångsrik med mina 2 kusar? Har 2 hannoveranare som jag tänkte starta nån slags uppfödning med. Ena 3-årig hingst och den andra är ett 3-årigt sto.

Hur ska jag träna, tävla, mata osv?

Och måste man ha en egen anläggning osv?

:bow:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Det beror på hur du vill bli framgångsrik. Vill du få upp GP'n eller vinna många tävlingar?

Ridanläggning kan du vänta med lite tills du har koll på läget ;) Man måste ha vart medlem i 20 (?) dagar om man inte vill betala för det.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Få upp vad? Haha :D

Ja men jag vill vinna tävlingar med krakarna och få dem till bra avelshästar! :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hur är det med avelshästarna? Räcker det med att hingsten är bra och stoet kan vara lite halvdant?

Tänkte om jag tjänar på att föda upp några "skitavkommor" och sen sälja dem innan jag börjar göra nått med stoet? :angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Fast det är jättesvårt att sälja hannoveranare, även om de är riktigt bra. Så tror tyvärr att det blir svårt att genomföra din plan...
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Attans då :devil:

Vad är enkelt att sälja då? Alltså vilken hästras kan jag tjäna mest pengar på? :angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

i början är det nog svårt att sälja hästar till ett "multum", med tanke på att många nu har ett högt GP, jämfört med dem hästar man får i början. Med tanke på att du precis börjat, så skulle jag läsa upp lite om GP, BLUP osv, för att förstå "mekanismen" i det hela, och utgå därifrån vad du vill göra :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Om du vill ha bra avels- och tävlingshästar rekommenderar jag dig att inte betäcka stoet med din egen hingst. Leta istället reda på en bra hannoveranerhingst bland de allmänna betäckningarna, alltså en hingst med högre genetisk potential och bra BLUP.

Du kommer då få en avkomma till stoet som han hävda sig bättre än om du använder din egen hingst. Vill man hellre avla med sina egna hästar går det förstås bra men det tar lite längre tid och det kan vara motigt i början. :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hehe ja jag har insett nu att jag har en heeeeel del att lära in mig på ;)

Men jag tror att jag är frälst i alla fall! :D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Om du vill ha bra avels- och tävlingshästar rekommenderar jag dig att inte betäcka stoet med din egen hingst. Leta istället reda på en bra hannoveranerhingst bland de allmänna betäckningarna, alltså en hingst med högre genetisk potential och bra BLUP.

Du kommer då få en avkomma till stoet som han hävda sig bättre än om du använder din egen hingst. Vill man hellre avla med sina egna hästar går det förstås bra men det tar lite längre tid och det kan vara motigt i början. :)

För sent :angel:

Ajja, vi får väl hoppas att det ramlar ut ett sto så kan jag kanske börja om med att betäcka med bra hingstar i alla fall :angel:

Är det någon idé att betäcka med tex fullblod för att få fram andra egenskaper hos hästarna? Alltså betäcka med fullblod i flera led för att så småning om få fram ett typ 100%igt fullblod?

Dumma frågor :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp