Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Först; grattis Gupello!!

Jag har fortfarande 14 dar kvar, men vettefn om jag orkar. Har haft förvärkar i 3 veckor, ilar i "kärran" så fort jag rör mig, svårt att sova. Kan inte sätta mig pga ett sto0rt huvud som sitter så långt ner så det tar emot... Snälla, kan nån säga till min bäbis att komma ut snart?

Har haft förvärkar i 3 veckor, ilar i "kärran" så fort jag rör mig, svårt att sova. Kan inte sätta mig pga ett sto0rt huvud som sitter så långt ner så det tar emot... Snälla, kan nån säga till min bäbis att komma ut snart?

Låter ungefär som jag har det... Har du också ont i framfogen? Ilar mot urinröret till ungefär vid minsta felrörelse. Trött är jag också.
Jag har visserligen BF på lördag, men den får gärna komma ut NUUU!

Jag har bokat in både hovslagare och frissa imorgon, så kanske... (lite som att har man inget paraply med sig så regnar det garanterat);).

Har haft molvärk i nedre delen av magen sen i måndags. Det har tilltagit hela tiden, och nu igår och idag har det spritt sig ner i ljumskarna och bak i ryggen, det strålar också ner i låren. Det har även övergått till en mer stickande känsla. Men maler på hela tiden, mest när jag står upp.

Men inga värkar än så länge... Ingen slempropp har jag sett heller.

Däremot var bebisen betydligt lugnare igår, och verkar vara det hittills idag också.
Inte så att jag blir orolig, den rör sig regelbundet och rörelserna känns ungefär lika, men det är inte de där riktigt hårda gympapassen mera. Kanske den vilar och samlar krafter?:)

Låter som din vill komma ut snart!! :laugh: Häftigt!

Själv har jag vaknat massa gånger i natt av att magen va stenhård och gjorde skitont. Kunde knappt vända mig om i sängen utan fick vänta ut förvärken innan jag kunde ta mig upp.. Fy..
Så när jag vaknade va jag skitöm i hela magen. Det är bättre nu men jag känner av nattens "hårdhet".. Tycker lite synd om mig själv så dagen kommer spenderas i soffan framför tvn.. hihi.. :D

Men nu du Luna10 har vi bara 3 dagar kvar till BF!! :love:

Tack för hejaropen, kanske det kan skynda på det hela lite:D!

Jag har hovslagare inbokad till kl 4 nu i em, tänkte försöka longera gamlingen lite före så han inte är så stel. Vete tusan hur det ska lyckas dock...I söndags när jag skulle ha på benskydden höll jag på och inte kom upp igen.... Mina knän håller på och säger upp kontraktet, 3 kg viktökning på 3 veckor känns.... Så jag fick grabba tag i stackars hästens ben med båda händer och draaa mig upp:rofl:.
Tur att hästen är snäll. Men jag kan ju inte böja mig ner heller, så jag MÅSTE sitta på huk. Förslag?

Idag har jag varit till BM, Glukosbelastningsprovet visade ingenting, tack & lov. :)

Har haft rejäla förvärkar hela dagen, klockat dom mellan 6-10 minuter. Håller i sig några timmar, sedan släpper det och är lugnt ungefär lika länge innan det sätter igång igen.

Hade lossnat lite av slemproppen igårkväll, antar att det var den, såg ut som tapetklister & läste att det kan göra det. :D Samma idag, nu då jag kom hem, fulla trosan med tapetklister... :angel:

magini och Luna: När ska jag börja känna av så mkt som er då ;) Jag ligger ju faktiskt 1 dag före er i planeringen, ni tänker väl inte smita före i kön :cool: ;) :D

Var på tillväxt UL idag igen, och allt såg så fint o bra ut min lilla pojkbebis såg ut må superfint, lite svårt att mäta exakt dock då han låg så långt ner att det var svårt mäta skallmåttet men idag väger han ca 2968g.

Jag har massa tryck mot framfogen, mest på EM/kväll. Förstår inte hur jag ska orka 2 veckor (minst!) till..

Jag har massa tryck mot framfogen, mest på EM/kväll. Förstår inte hur jag ska orka 2 veckor (minst!) till..

Ta det lugnt bara och fresta inte på fogen i onödan.
Använder du foglossningsbälte? Kan hjälpa.

Sitt INTE på huk, gå med myrsteg och sväng med hela kroppen, vrid inte höfterna.
Håll ihop benen när du kliver ur sängen, bilen o.s.v.
Bär inte tungt.
Gå inte i trappor, speciellt inte nedför.

Fast allt det här visste du väl redan.:angel:

....och vi kommer säkert att gå 2 veckor över tiden båda två.:crazy:

Tyvärr så är det ju säkert så!!! :mad:

CosmicQueen: Det är INTE okej att trängas! haha..

Cassic_bambi: Jag skulle hellre ha det som dig med ingen värk alls.. Det jag har gör ju ingen nytta iallafall ju! Onödigt! Bättre att det säger pangbom så startar det! =)
Men kan du inte sätta igång o föda nu så det blir våran tur snart?! :D

min hade gärna fått komma nu, men går säkert över tiden.
ja nu börjar ni trängas i kön. Lite fuskigt:D
Jag märker inget alls ännu. Jo lite sammandragningar, men det har jag haft hela tide. Men dom känns lite nu...

Jag skulle hellre ha det som dig med ingen värk alls.. Det jag har gör ju ingen nytta iallafall ju! Onödigt! Bättre att det säger pangbom så startar det! =)
Men kan du inte sätta igång o föda nu så det blir våran tur snart?! :D

Det händer ngt nytt sent varje kväll/natt, med ngn ny liten ilning el ny känsla på sd's, men bara små små saker o jag vill att det ska sätta igång nu ;)
Nej måste bli lite tröttsamt i längden!
Absolut, jag är helt inställd på o pluppa bäbis, ska bara få med bäbis på samma noter ;):banana: Jag personligen har inga planer på att gå över tiden iaf :grin: Sen får vi se hur långt det håller :D

kl

Har haft värkar nu 3 kvällar, ca 10 min mellan. Börjar i ryggen och sprider sig fram till magen och ner i ljumskarna. Hoppas varje kväll att det ska öka och bli värre, men inte då... Imorrn har jag 7 dar kvar, Alexander var 5 dar för tidig så jag tycker att det skulle vara dax för bebis att komma ut nu!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar