Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

det kan tydligen sätta igång vilken dag som helst nu enligt BM som jag var till idag. Bebis ligger tydligen extremt långt ner enligt henne så vi får väl se när han behagar kika ut =)

Det fick jag också höra på MVC i måndags, men än har det inte hänt nåt... 3-4 förvärkar per dag, det är allt. Men jag har ju inte BF förrän om 6 dagar, så det är väl bara att stå ut.

Hur går det med sammandragningarna Gupello? Och har du packat än? Glöm inte kameran!

De kommer och går likadanat som innan, vaknade idag med vad jag tror var en förvärk, gjorde rejält ont iaf...

Väskan ja :angel: Hmm, den ska packas idag då vi ska in till förlossningen imon för att se om det går att sätta igång!

*kl*

Ja ibland får kroppen lida för att hjärnan är envis...

Var iväg och köpte en säck betfor och en säck lusern igår. Fick hjälp på affären att bära in i bilen, toppen.

Väl i stallet så fanns ingen där som kunde hjälpa mig att lyfta in säckarna och min man jobbade hela dagen.

Envis som jag är så skulle jag bara ha in dem. Puttade ner dem på säckkärran och körde in i stallet. Så långt gick allt bra.

Väl inne så skulle de ju i foderlåren vilket inte var det lättaste. Ställde en pall framför för att dela upp lyften i två etapper. Lusrernsäcken gick bra, men sedan kom den otympliga betforsäcken...

Trots att jag försökte att använda benmusklerna i lyftet så gjorde det så j-a ont i fogen på framsidan (har ju en del besvär av foglossning).

Säcken var bara att glömma... Hade rejält ont under kvällen och natten, nu känns det lite bättre.

Men jag har lärt mig en läxa, att be om hjälp och invänta den! Och att inte vara så förbaskat envis!

Aj, det var lite dumt. Var rädd om fogen!

Gupello, lycka till isf, snart kommer världens finaste bebis ligga på ditt bröst! Du har väl bukereporter så vi får veta hur det går?

Aj, det var lite dumt. Var rädd om fogen!

Gupello, lycka till isf, snart kommer världens finaste bebis ligga på ditt bröst! Du har väl bukereporter så vi får veta hur det går?

Tack :) Sitter här och har vad jag tror är värkar :eek: Vet ju inte hur det ska kännas men de gör så ont så jag fått ta 2 alvedon och en flaska med vatten på magen....

Bukereporter har jag faktiskt inte skaffat mig ännu, nån som är inne här dagligen kan ju skicka ett PM till så får jag se :)

Hjälpte alvedonen och vattenflaskan? Annars kanske det är på g??? :bump:

Du kan smsa mej om du vill 00353-85743 2535 Nån måste ju rapportera! ;)
/kajsa

Gupello: Spännande spännande!!! Lycka till!!!!! :banana:

Magini: Har du några känningar ännu?
Vi skulle ju satsa på den 15e, fullmåne imorgon ju:D!

Jag har inga känningar förutom förvärkarna som kommer och går lite som dom vill. Idag har jag också fått ont på "undersidan" av magen, har svårt att stå upprätt när jag suttit en stund.

Magini: Har du några känningar ännu?
Vi skulle ju satsa på den 15e, fullmåne imorgon ju:D!

Jag har inga känningar förutom förvärkarna som kommer och går lite som dom vill. Idag har jag också fått ont på "undersidan" av magen, har svårt att stå upprätt när jag suttit en stund.

Nej tyvärr så är det hellugnt här!! Kan ju bara hoppas på att fullmånen påverkar lite så han vill komma ut i morgon! haha.. Det är bara mina fötter, vrister och smalben som har svullnat upp.. Men det har jag svårt o tro skulle vara ett tecken! haha..

Ja det där med ont på undersidan har jag haft, men det försvann det oxå! Hoppas ditt håller i sig så du får ut den lille till fullmånen! hihi..

kl

Hoppas att det där med fullmåne stämmer, jag har haft molvärk i ryggen hela dagen och på eftermiddagen började det göra ont långt ner i magen oxå. Har haft ganska många sammandragningar idag med. Hoppas det händer nåt mer ikväll eller inatt. :)

Senast ändrad:

Här är en till som har haft känningar idag...

Vette sjutton vad det är, men nått är det iaf? Funderar om det kan vara bebben som sjunkit ner & håller på att fixera sig? Har haft helt sjukt ont överallt "där nere" idag. Svider, ilar, värker och gör allmänt ont. Känns inte som värkar, för det sitter lixom i hela tiden.

Sedan är jag helt sjukt svullen i hela kroppen, framförallt händer & fötter, fötterna sprängs nog snart. :crazy:

Mår apa osså, var upp inatt och spydde och idag har jag varit dålig i magen hela dagen.

Bebben som normalt sett varit som en vilde i magen har sista 2 dagarna varit så stillsam, knappt rört sig alls. Nästan så jag blivit lite orolig, men så rätt som det är kommer en liten (eller stor) spark. :love:

Jaja, jag lär få veta imorgon då vi ska på UL, spännande.

Har haft ont där nere i flera veckor, ilningar och hugg. Min bebis har ju varit fixerad ett tag, kan ju säkert bero på det. Har mått illa och varit yr i huvudet igår och idag.. Tycker oxå att bebisen varit lugnare de senaste dagarna, men det är ju ganska trångt nu och jag har för mig att Alexander var lugnare på slutet oxå.

Har haft ont där nere i flera veckor, ilningar och hugg. Min bebis har ju varit fixerad ett tag, kan ju säkert bero på det. Har mått illa och varit yr i huvudet igår och idag.. Tycker oxå att bebisen varit lugnare de senaste dagarna, men det är ju ganska trångt nu och jag har för mig att Alexander var lugnare på slutet oxå.

Har läst lite om hur det kan kännas då bebisen fixerar sig och ja det är ju ungefär så jag känt idag. :D

ja, inte är det mkt plats att röra sig på inne i magen nu inte.

Så kände jag oxå när Rasmus var fixerad, rätt som det var kändes de som någon spruta upp frätande syra i urinröret :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2