Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Usch ja, sammandragningar såfort jag går får jag med. Räcker med att jag ska gå till brevlådan och hämta posten så är magen stenhård. Gör inte direkt ont, men är ju rätt obehagligt. Har osså haft så sedan tidigt i graviditeten.

Ja jag har 14dagar kvar. Väntar och väntar. Lite nervös över förlossningen, men det ska ändå bli häftigt. Man kan inte förstå att man ska föda barn...bli förälder....vuxen:D
Första barnet oxå, så man vet ju inte riktigt vad som väntar även om man är väl förberedd..
:laugh:

Jag känner lite samma sak trots att jag ska få mitt andra barn. Visst, jag vet hur det är att ha barn, hur trött & sliten man är i början, hur mkt tid dom kräver osv. Och även hur mkt man älskar dom. :love:

Men hur kommer livet som 2 barns mamma att bli...? Hur ska jag klara att ta hand om både en 1 åring och en bebis...;) Lite spännande & nervöst är det allt...

Åå, här vill jag gärna vara med :)

Jag har 8 dagar kvar till BF!

Jag har just inte känt något speciellt, fått lite mensvärksliknande känningar ett tag nu och en foglossning som låter helt groteskt men som inte känns annat mer än att jag känner mig "trött" i ryggslutet.
Just inte speciellt mkt sammandragningar än heller, fick mina första sd's som kändes en aning igår kväll/natt en 2-3 st. Men inget som gör ont.

Just nu sedan 4 dagar är jag verkligen apförkyld, men känner mig ändå hyfsat pigg och ok!

Det som bekymmrar mig mest är att jag trillade ner för lilla trappen när jag skulle ut med dogsen imorse, har blivit försäkrad om att bebbe mår bra och han sparkar på där inne, men tänk om jag stukat en liten bebisfot, landade precis där han har sina fossingar inbökade :o Han kanske har ont där inne :crazy:

Vad roligt det är att det är så pass många som skall ha runt samma tid ungefär :bump::D

Här är en till som är förlyld! :mad: Sååå tråkigt!

Och du, jag tror inte du har stukat bäbisens fot!! Den mår nog bra där inne!! =) Men det va ju väldigt gulligt tänkt av dig. hihi.. Tur att det gick bra för dig i fallet! Man är ju inte som man brukar vara i kroppen längre..

Skogersson: Visst är det svårt att förstå att man ska bli vuxen nu och ansvara för ett litet liv. Allt ansvar ligger ju på oss föräldrar att bäbisen ska bli en normal människa! Hur nu det ska gå till.. Men jag kan tänka mig att det kommer kännas ungefär samma sak om man skulle få ett till barn sen.. Det är ju en lika stor förändring då ju!! =)

Men spännande är det att vi alla snart ska klämma ut en varsin liten! (för det är väl ingen som har tvillingar i magen va?)

Jag vill också vara med! Hade BF i måndags med den lilla sk-tungen vill aldrig komma... Det är andra barnet och mitt första kom i vecka 39, så jag hade aldrig tänkt mig att gå över tiden med det andra. Inte har jag minsta lilla känning heller. Jag önskar att jag kunde göra som min dotter strängt sa till mig: "Mamma, öppna magen nu!" ;-)

*kl*

Vart hos BM idag, sista besöket :) Fått tid till förlossningen på måndag då ska de avgöra om det blir igångsättning eller ej pga att de beräknar födelsevikten till cirka 4.2 kg och det tycker jag är lite väl !! Men vi får se vad de säger på måndag iaf :)

Oj, det var en stor en du har i magen. :D Hoppas att det sätter igång av sig själv i helgen.

När har du BF, var det på måndag?

Oj, det var en stor en du har i magen. :D Hoppas att det sätter igång av sig själv i helgen.

När har du BF, var det på måndag?

Japp BF på måndag :) Har sen igår haft ont i nedre delen av ryggen så jag hoppas det är ett tecken att det är på G, blodtrycket var även lite högre idag än vad det vart innan!!

Senast ändrad:

Jag har fått tid för UL på måndag...nu blev jag nästan lite nervös... :D

Fast mest pga att mamma började babbla om att ifall det är en väldigt stor bebis så kanske det bli igångsättning...vill jag helst inte. :crazy: Men vi får se vad dom säger på måndag.

*kl*

Vart hos BM idag, sista besöket :) Fått tid till förlossningen på måndag då ska de avgöra om det blir igångsättning eller ej pga att de beräknar födelsevikten till cirka 4.2 kg och det tycker jag är lite väl !! Men vi får se vad de säger på måndag iaf :)

4,2 kg är väl ingenting... :angel:
Min 2:a vägde 4420, och den förlossningen var rena drömmen, gick jättesmidigt.

Önskar alla er som är i slutfasen lycka till nu!!!

bukebebisar bukebebisar bukebebisar :bump:

Ja drygt som bara den, hoppas jag hinner bli frisk helt innan bebbe ska ut, det kan tydligen sätta igång vilken dag som helst nu enligt BM som jag var till idag. Bebis ligger tydligen extremt långt ner enligt henne så vi får väl se när han behagar kika ut =)

Ja nej, han mår nog bra där inne, han rör sig o bökar o donar helt i sin ordning =) O fina hjärtljud idag oxå. Så jag hoppas och tror att det är så =)

Jag har 19 dar kvar och jag står inte UT! Trött, stor, tung (inte alls egentligen, men jag tycker det). Kan inte sova, hemorrojder, förvärkar, halsbränna och sura uppstötningar.

Min väninna OCH hennes väninna har fått båda deras barn efter de har käkat kebab, jag ska börja min kebabdiet idag tänkte jag :D

Åh lite avundsjuk man är på er, själv har jag som mest 204 dagar kvar *suck*

Hoppas det kommer massor av nya bukebebisar snart :D

Ja drygt som bara den, hoppas jag hinner bli frisk helt innan bebbe ska ut, det kan tydligen sätta igång vilken dag som helst nu enligt BM som jag var till idag. Bebis ligger tydligen extremt långt ner enligt henne så vi får väl se när han behagar kika ut =)

Ja nej, han mår nog bra där inne, han rör sig o bökar o donar helt i sin ordning =) O fina hjärtljud idag oxå. Så jag hoppas och tror att det är så =)

Min ligger oxå tydligen låångt ner, Men jag har burit bebisen långt ner hela tiden. Jag är så lång oxå så magen hamnar ju där automatiskt.
Lycka Till

Ja exakt så har jag oxå, är lång jag med, alla säger att jag har så himla liten mage, men den "döljs" ju på längden ist för rakt ut osm på lite kortare tjejor! Ända sen jag började känna bebben runt v13 ca, har han legat o plaskat o gosat bakom urinblåsan! Men nu har han tydligen sjunkit än mer än förra besöket då han konstaderades fixerad.

Tack det samma =)

Ska ta mig i kragen och börja packa BB-väskan idag :angel:

Har BF på måndag men slemmisen har börjat lossna i omgångar och jag har i natt haft fruktansvärt ont i magen i omgångar, samt lite ondare sammandragningar som fortfarande sitter i lite smått!!

Jag har 12 dagar kvar, hoppas bebis vill komma lite tidigare.. Har haft molvärk i ryggen i några dagar nu, värst på kvällarna. Känns lite skumt att ligga å hoppas på att man ska få ont.. Bebis är fixerad iaf, så jag tycker att det borde vara dax när som helst nu. Är nyfiken på vem som gömmer sig i magen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar