Asko
Trådstartare
Och jag irriterar mig på fördröjningen mellan rörelse och bild på datorn, på samma tid som jag gjort en linje hade jag ju hunnit med tio med riktig penna och papperOch jag bara stör mig på att vanliga pennor inte har någon "ctrl+z"-funktion
I den där bilden har jag hittills bara använt fyra-fem färger med penselfunktionen till själva katten, och sitter och fixar nyanser och skuggor med burn/dodge-verktyget istället. Sen jag upptäckte den möjligheten har det blivit mycket enklare. Förut satt jag och ritade med mängder utav färger och försökte få det att smälta ihop snyggt. Känns som att jag utvecklats en del tack vare det där
Jag kan ju faktiskt visa två exempel från förr, för dom har koppling hit. Först ut är en häst som ägdes av @Sinfonie , den här är ritad 2011 (var sjutton tog tiden vägen?! jag trodde att den var sisådär 2 år gammal). Jag ledsnade på bilden innan jag fixat en vettig bakgrund och det sista med själva hästen.
![]()
och så min egen (som figurerat här på forumet i viss mån för många år sedan) och hans hagkompis, ritad 2012:
![]()
Den sista minns jag att @Lena Furberg skrev något fint om när jag visade den här på buke senast
Nu blev jag sugen på att pröva att teckna hästar igen (efter att jag gjort klart kattbilden då), får nog gå på jakt i bildtrådarna och leta upp ett lämpligt motiv![]()
Håller med om det där med färgerna, just deg kan vara knepigt med färgpennor med tusch som jag gör nu. Har bara riktigt bra färgskalor i färgerna grått och beige
Ooh, fina bilder! Javisst är hästar också roliga att teckna? Katter är svårast tycker jag