Ser inte ut som att vi får tillgång till någon info heller innan kursstart. Inte ens litteraturlista. Står lite luddigt i ett informationsbrev så ev ges den litteratur man behöver ut av kursen på kurssidan.Alltså hur svårt kan det vara att öppna upp Blackboard till nästa kurs/termin? Jag försöker dessutom få besked om seminariegrupperna eftersom en grupp skulle passa till mitt arbetsschema och dessutom har en lärare som jag gillar men när vi inte ens får komma in på kursen så är det omöjligt att ens få veta hur grupperna fördelas. Märkligt när det är de kurserna som ska vara de viktigaste för hela vår utbildning är absolut sämst på info och flexibilitet.
Jag har redan övervägt att inte läsa kursen. Två obligatoriska 2h-träffar via zoom förlagda dagtid på en vardag ser man nu, när schemat lagts ut. Inga alternativa tider. Jag har ett jobb som gör det omöjligt att delta om jag inte tar semester dessa dagar. Får fundera på om det är värt det. Om jag ens får det beviljat.
På andra kurser jag läst på distans där det ändå varit obligatoriska möten har det givits olika tids och datumalternativ och de har inte varit så långa så det har gått att ta på en lunch tex.
Blev lite ledsen när jag såg detta.