Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte vad frågan passar riktigt så jag slänger ut den här. Jag har varit anteckningsstöd åt en student under vårterminen i 15 veckor, och får därför ersättning/lön. För 15 veckor skulle jag få 1500 kr som jag skulle fått insatt nu i Juni. Nu när jag kollade mitt konto så såg jag att det bara var 1050 kr, varav 450 kr dragits av som skatt. Grejen är att jag beräknat detta året bara kommer ta CSN, och därför "tjänar" under 20431 kr och därför inte behöver betala skatt egentligen, är det något som kommer rättas till vid skatteåterbäringen nästa år? Eller borde jag sagt till högskolan innan att jag inte behöver skatta? (Ingen frågade mig om det?) Eller är det skitsamma och bara leva utan dessa 450 kr? Mvh snål student utan koll
Tack snälla för svar!Du får tillbaka det som skatteåterbäring nästa år. För att ha fått ut hela beloppet direkt så skulle du behövt jämka.
Det vet man inte du får göra en lista med fördelar och nackdelar. Vad låter roligast? Var finns det jobb? Vad ligger lönen på?Jag har det angenäma problemet att jag kommit in på alla yh-utbildningar jag sökt. Det hade jag inte räknat med och hade helt ställt in mig på att gå den som jag fick besked av först. Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska välja. Hur vet man mera exakt vad man vill bli när man blir stor?
Synd Jag trodde jag skulle veta när jag fick svar.Det vet man inte du får göra en lista med fördelar och nackdelar. Vad låter roligast? Var finns det jobb? Vad ligger lönen på?
Den kursen är rätt tung ja Så förberedd dig på att läsa mycket är mitt tips men det är också intressant.Och jag fick tillbaka på sista inlämningen nu i juni, behövde bara ändra om en del i texten, skulle in i början av augusti , men fixade till det nu och skicka in nyss
Sen håller jag på med sommarkursen i turism, som är på engelska, håller på från juni till mitten av augusti där har jag hittills haft ett seminarium, en 20 frågors quizz och en inlämning
Kvar på den kursen är en till inlämning, ett till seminarium och 2 till quizz
Känns som en intressant kurs ändå
Själva utbildningen till förskollärare börjar igen i slutet av augusti , då termin 4, fokus på naturvetenskap,teknik o kemi , känns som både en rolig men också tung kurs (?).
Hoppas att det roliga övervinner
Nja. Deadline för färdigt arbete var 30e. Det är inte generellt lovat att omexaminationer hinns före semestrar. Och så är det inte kört med master. Det kan bli tight- men är inte garanterat kört.Nu är jag faktiskt lite grinig. Jag fixade min uppsats så att den skulle vara klar för inlämning, lämnade in den 22e, alla ändringar i annan färg så att det skulle bli lättläst. Sista inlämningsdag var den 30e för att kunna komma in på mastern. Nu har både examinator och handledare gått på semester så det är helt klart att min uppsats inte kommer vara godkänd i tid. Det är alltså helt säkert att jag absolut inte kommer kunna läsa en master.
Är jag villig att jobba ett år för att sedan fortsätta med en master? Jag är osäker på det faktiskt.
Nä men i augusti är det garanterat kört, och innan dess blir det inte godkänt. Examinatorn är klar med mitt arbete, och har varit ett tag. Där ligger inte problemet om jag har förstått saken rätt.Nja. Deadline för färdigt arbete var 30e. Det är inte generellt lovat att omexaminationer hinns före semestrar. Och så är det inte kört med master. Det kan bli tight- men är inte garanterat kört.