F
Fruentimber
Vi ska ha minst två källor för varje påstående
Varför då? Vad är det för kurs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi ska ha minst två källor för varje påstående
Varför då? Vad är det för kurs?
”Fördjupade forskningsmetoder i socialt arbete.”
Tentan är i vanliga fall en salstenta så jag gissar att det är en anpassning till hemtenta-formatet.
Nästan klar med den kvantitativa delen.
kanske för att det är väldigt många som ansöker samtidigt så här i terminsstarten?På tal om CSN - jag ansökte i slutet av januari och har fortfarande inte fått besked. Sjukt störigt!
kanske för att det är väldigt många som ansöker samtidigt så här i terminsstarten?
Fy sjutton vad det är tungt att skriva om sin uppsats utifrån examinatorns kommentarer "du ska använda dig av textanalys" jaha om jag inte vill det då? Känner mig som en obstinat treåring som mest bara vill skrika att examinatorn är dum. Är det verkligen rimligt att examinatorn kräver att man ska använda sig av en viss metod? Vilka rättigheter har man egentligen som student när handledaren bara berömmer och tycker att det är bra och sen blir man helsågad av examinatorn? Någonstans hade jag ändå trott att handledaren hade ett visst ansvar att det åtminstone var en rimlig teori och metod man använt? Det vore väl en sak om jag hade gått emot handledarens förslag men har har jag verkligen lyssnat på handledaren och använt mig av den litteratur hen har föreslagit och examinatorn anser att jag ska stryka dem helt och använda en helt annan litteratur.
Bitter rant från frustrerad student som inte riktigt känner att jag har tid att skriva om eländet men måste.
Hen anser att mitt val att använda diskursanalys inte är lämpligt Märkligt nog ansåg handledaren att textanalys var för tunnt och tyckte att diskursanalys var lämpligare.Har examinatorn motiverat varför du måste göra på ett särskilt vis?
(Det är så jäkla orimligt att examinator och handledare är så olika i sin bedömning ).
Hen anser att mitt val att använda diskursanalys inte är lämpligt Märkligt nog ansåg handledaren att textanalys var för tunnt och tyckte att diskursanalys var lämpligare.
Hej hej alla studenter! Hoppas det går bra att jag gör ett inhopp här.
Någon som har lite koll på SPSS (korrelationer i kvantitativ analys) och skulle kunna hjälpa mig? Är säkert superenkelt att lösa min uppgift men jag blir inte klok på det
Haha! Jag kan få fram en tabell men kan inte tolka denJag borde säga ja eftersom jag har haft tenta på ämnet i torsdags men eh
(Eller vi hade inga frågor om SPSS men har går igenom grunderna).
Jag tycker att det låter konstigt.. Jag var i samma opponeringsgrupp som en person som gått emot sin handledare i val av metod och där examinatorn ifrågasatte metodvalet ordentligt, men personen fick godkänt eftersom hen kunde motivera sina val, och då handlade det inte om någon etablerad metod. Känns jättekonstigt att diskursanalys skulle vara helfel när handledaren I ditt fall har rekommenderat detHen anser att mitt val att använda diskursanalys inte är lämpligt Märkligt nog ansåg handledaren att textanalys var för tunnt och tyckte att diskursanalys var lämpligare.