Men på riktigt?!
Tycker det låter väldigt smart att provrida när möjligen kommer finnas, tänker det snart blir släpp på mycket restriktioner. Tänker man kan göra en riktigt rolig resa ut av det om man kan ta med en hästkompis och då gör någon sorts kombo semester med hästprovning
Sedan tänker jag också hur det blir med hästprisar i framtiden, har ju läst mycket här på buke om mindre uppfödningar inom Sverige. Är det någon sorts hästbubbla nu, eller kommer detta vara läget framöver- tycker det blir intressant att se.
Känns som en helt annan värld än när jag köpta min första häst (2004). Vi hittade honom I en häst tidning, utan bild. 3 år gammal och helt rå, inte gjort ett dugg, kunna knappt lyfta ben. Betalade 11.000 för honom (Halvblod utan papper, med oldenborgare, fullblod, trakehner blod i honom), kände till båda mamman och pappan, åkte och besökte uppfödaren även och hälsade på båda. (pappan va hingst utan papper). Sålde honom för 45.000 som familjhäst då. Han hade aldrig en sjukdag och blev till slut en sån genomsnäll häst som alla kunna hantera och rida. Jag hoppade honom även själv, fast jag är hopprädd, vann ringridning på honom, utbildat till typ MSV:C nivå (kommer inte ihåg esakt) hos duktig tränare, kunna göra lite små byten och såna saker. men han tyckte inte om att tävla, så blev aldrig riktigt så mycket av det, njöt mest av att bara umgås med honom. Undrar vad en sådan häst hade kostat idag.