Sv: Vi som letar dressyrsadlar!
KL
Hejsan hoppsan!
Tänkte höra om ni har några fin fina tips på vad jag kan prova på min arabis. Han är väldigt bred över ryggen, lite överbyggd, normal manke, och något svängd rygg som blir ganska rak i arbete.
Våran sadelhistoria är lång, och vi startade för 3 års sedan i en Knights Conti, som låg bra ända tills den vart för trång. Åkte inte fram någonting nämnvärt. När vi sedan hade tagit ut den så mycket som det fick så började helvetet. Red först i en Farmland ett tag som var sådär.. jag älskade den, men den åkte fram som attans, sen provade vi en Crown Jessica. Den tyckte jag också om men .. nä, åker fram för mycket... Jag gav upp och lämnade tillbaka den och bara på skoj provade jag en gammal sadel vi hade i våra gömmor som dröm om min förvåning när den ligger blickstilla på hästen.. Det är en Wintec Extra Wide, Luftstoppad, och ja.. han gillar den skarpt, men jag HATAR den, och jag måste hitta en dressyrsadel som jag kan rida ordentligt i...
Har ni några fin fina tips? Ska skita i sadelprovade den här gången för det har fasiken inte hjälp mig speciellt mycket, (förutom att de har lyckats komma fram till att han är extremt svår att sätta rätt sadel på..) utan ta hem lite sadlar från Sharpman och prova dom själv istället...
Tack för förhand!!