Sv: Vi som letar dressyrsadlar II
Alltså, behöver verkligen lite tips på sadlar som skulle kunna passa min pålle (...OCH MIG
)
Sålde min något äldre
Albion Style 17" W för ca 1 månad sedan och skulle verkligen behöva en ny sadel. Sålde den för att jag inte fick plats med mina ben. Har på något sätt ganska långa lår. Annars låg den bra.
Lånar idag en
Trainers hoppsadel 17" 32 i vidd, äldre modell. Ligger bra och det är riktigt skön, men inte hittat någon i den stl till salu (i rätt pris
).
Har provat en
M&N dressyr 17" 32 i vidd, från 2008 tror jag. Men den var för smal. Annars verkade den riktigt bra faktiskt. Provred den och tyckte den var helt ok, trots att den låg något i bakvikt. Men av någon anledning så vill jag leta efter något annat... fråga mig inte varför?!
Har ridit en del i
Bates Innova stl 1 standard, vet inte vilken vidd. men ganska vid iaf. Tycker att den är såååå skön. Sitter riktigt bra. Men den ligger inte riktigt still, tror att jag skulle behöva en stl vidare. För får ännu bättre stöd av den när jag rider i den på den hästen som den tillhör. Och hon är lite tunnare än min, och då får jag stöd bakifrån i sitsen, typ.
Sen har jag även provat en
Equipe. Vet inte vilken modell. Stl
17", men vet inte vilken vidd heller. Den kändes lite tajt för mig att sitta i. Hade nog behövt en 17,5" där.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ha!!! Någon som ha något tips på vad jag kan prova?
Om Innovan hade varit lite billigare hade jag nog lagt mer krut på den.
Här är Albionen, så här vid är den.
Innovan, har tyvärr ingen bättre bild. Använt en sån där fjäril eller vad det heter. Mjuk gel som man lägger bakom bogbladen.
Equipen
Och Morris & Nolan
Så, vad kan jag göra? Vad kan jag leta efter? Vill väl ha en dressyrsadel med stora knästöd HÖGT UPP, så jag får plats med låren. Men vill även ha en billigare hoppsadel, så tar gärna emot tips om det oxå.
Kan ju tillägga att det är väldigt ont om sadelutprovare som inte bara vill sälja sitt märke.