Okej, kändes inte helt rätt med Cortinan ändån. Så nu har jag 3 nya hemma. En Equipe Oracle +2 som hamnade på manken direkt. Tyckte nästan att den var för vid? Men samtidigt så tyckte ju både jag och en till hästskötare som är duktig på sadlar att Emprion i +1,5 var för smal, kan det skilja så mycket på samma märke men olika modeller?
Även en Prestige Passion och Amerigo DJ. Prestigen låg väl OK men tyckte inte jag satt så bra i den. DJn tyckte jag såg bra ut först men när jag spände fast släppte den lite baktill, ev för svängd i bommen? Lade Mattespadden med extra ilägg fram under, då tyckte jag den låg bra och den är också den som har känts bäst för mig att rida i, både knästöd säte och balans. Åkte kanske fram lite men hästen är ju också som smalast längre fram så kanske med en annan gjord...
Den behöver också stoppas om så ska lämnas in igen oavsett. Så nu velar jag på om jag ska köra på "goodenough" och köra på DJn med pad eller leta vidare...
Fick provsitta en Prestige XD-2 som verkligen kändes som att den kunde passa mig riktigt bra (var anpassad efter en annan kortis
) som också hade liknande bogfrihet som Ergon som hästen gillade... Men kostade begagnad såklart typ det dubbla vad jag tänkt...
Prestige
DJ