Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En liten tråd för oss som inte har råd att köpa nya möbler.
Eller inte vill köpa nytt..
Jag är båda kategorierna då jag mycket för hållbarhet.
Den enda möbel som är köpt ny är sängen och en bokhylla som jag köpte då med när jag ändå skulle betala frakt.
Men jag har det så mysigt ändå
Bumling-lampan!Visa bifogad fil 82024
Jag blandar gammalt med nytt. Älskar 50- och 60-tal men tycker att det blir lite för mörkt när allt är i teak, så jag blandar upp med vitt. Nästan allt nytt vitt är dock köpt begagnat.
Bumling-lampan!
Det var min barndoms kökslampa. Tyvärr utrensad i något skede. Troligen när föräldrarna flyttade från 330 kvm (gammal gård) till 65.
Men alltså, DEN vill jag ha!
Jättevackert!Det här skåpet har så länge jag kan minnas stått ute på mina föräldrars oisolerade loge täckt med damm. Trodde det var utom räddning men fick för mig att ta hem det och putsa upp det så glad att jag gjorde det! Visa bifogad fil 82040
Vad tror du maken säger om den? Det är ju definitivt en conversation piece iaf
Jättevackert!
Det är synd att inte fler inser det. Jag har ett gammalt 60-tals soffbord i teak som är för stort för vårt gästhus men auktionsfirmorna vill inte ta emot det p.g.a. av bristande marknadsintresse, och ingen har nappat på Marketplace heller. Då är det ändå en namngiven designer och en modell som vunnit pris på sin tid.Finns ju otroliga mängder vackra gamla, billiga möbler där ute som hållt i hundra år och kommer att hålla i hundra år till.
Jag sålde nyss ett jättefint soffbord i kanonskick för bara 250 kr. Kommer också att hålla för evigt, men nästan ingen är intresserad av äldre möbler och det fanns verkligen ingen plats hos oss för det..Det är synd att inte fler inser det. Jag har ett gammalt 60-tals soffbord i teak som är för stort för vårt gästhus men auktionsfirmorna vill inte ta emot det p.g.a. av bristande marknadsintresse, och ingen har nappat på Marketplace heller. Då är det ändå en namngiven designer och en modell som vunnit pris på sin tid.
Det är bra mycket stadigare och kommer hålla sig fint bra mycket längre än random Mio/Ikea-bord
Det här ser så mysigt ut att jag vill flytta in direkt!Visa bifogad fil 82024
Jag blandar gammalt med nytt. Älskar 50- och 60-tal men tycker att det blir lite för mörkt när allt är i teak, så jag blandar upp med vitt. Nästan allt nytt vitt är dock köpt begagnat.
Skålen med lockSkulle ju köpa det där silverfatet på Stadsmissionen, men gick bananas Det enda nya på bordet är minivaserna, ställde upp dem på silverfatet nu när jag kom hem. Resten fyndades idag. Älsk-älsk-älskar alltihop. Synd att koppen har lite slitage från diskmaskin bara.
Visa bifogad fil 82044
Du är välkommenDet här ser så mysigt ut att jag vill flytta in direkt!
Det är synd att inte fler inser det. Jag har ett gammalt 60-tals soffbord i teak som är för stort för vårt gästhus men auktionsfirmorna vill inte ta emot det p.g.a. av bristande marknadsintresse, och ingen har nappat på Marketplace heller. Då är det ändå en namngiven designer och en modell som vunnit pris på sin tid.
Det är bra mycket stadigare och kommer hålla sig fint bra mycket längre än random Mio/Ikea-bord
Annars börjar ju teak och 60 tals möbler komma tebax nu