Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har ju massa fina saker som passar så bra hos digTja, jag är ju dotter till en auktionist och bor i ett gammalt hus (1800-tal) så det mesta är gammalt. Dock har jag en massa bokhyllor från IKEA som jag kommer att byta ut om jag får råd (jag ids inte byta ut dem mot något annat än platsbyggt och det blir DYYRT).
Dock hade jag inga problem med att slänga ut (dvs sälja) arvegods som jag inte gillade när jag tog över. Det är mitt hem, inte ett museum.
Min lösning är att helt enkelt höja taket nån gång i framtiden Det första jag köpte för egna pengar när jag flyttade hemifrån var en art deco-lampa av rang, stor och pampig. Då hade jag 340 i takhöjd. Här har jag 2 meter, och lampan är 140 cm...Den absoluta majoriteten av mina möbler är inte nya. Det är nog bara sängen som jag köpt ny. Jag tycker om känslan av att en gammal farbror har karvat och slipat ett bord som nu är flera hundra år gammalt. Så många gånger jag tänkt 'Om möblerna kunde prata, berätta i vilka hem de stått i, vilka människor som bodde där'.
Det jag saknar är takhöjd. Har så många fina gamla lampor som jag inte kan använda längre. Men jag sparar dem, för när jag blir riktigt gammal och inte orkar bo kvar på gården så kanske jag hittar en gammal fin jugendlägenhet igen.
Som en julgran och midsommarstång i ett !Min lösning är att helt enkelt höja taket nån gång i framtiden Det första jag köpte för egna pengar när jag flyttade hemifrån var en art deco-lampa av rang, stor och pampig. Då hade jag 340 i takhöjd. Här har jag 2 meter, och lampan är 140 cm...
Förlåt förlåt i förväg men är det denna?Min lösning är att helt enkelt höja taket nån gång i framtiden Det första jag köpte för egna pengar när jag flyttade hemifrån var en art deco-lampa av rang, stor och pampig. Då hade jag 340 i takhöjd. Här har jag 2 meter, och lampan är 140 cm...
Kan inte se bilden så jag kan inte dementera några eventuella anklagelserFörlåt förlåt i förväg men är det denna?
file:///storage/emulated/0/Download/sweetest-chandelier.jpg
https://images.app.goo.gl/Z1nmpXkGmL9ZZEWd6Kan inte se bilden så jag kan inte dementera några eventuella anklagelser
Åh herregud, det hade varit något Nu kan jag inte dementera heller på grund av att min lampa är insvept i lakan på vinden, men jag LOVAR att den inte ser ut så. Alls.
https://images.app.goo.gl/rgUbcYBLFPrK1BXy9Åh herregud, det hade varit något Nu kan jag inte dementera heller på grund av att min lampa är insvept i lakan på vinden, men jag LOVAR att den inte ser ut så. Alls.
Har bara begagnat hemma. Köpt på annons eller loppis. Hade en underbar skänk när jag bodde med mitt ex. Älskade verkligen den möbeln. Exet hade fått den från sin morfar och fick därför stå kvar i huset.. Gissa om jag dansade av lycka när dottern kom släpande på skänken en dag när exet skulle kasta ut den. Både dottern och exet minns hur mycket jag gillade möbeln.En liten tråd för oss som inte har råd att köpa nya möbler.
Eller inte vill köpa nytt..
Jag är båda kategorierna då jag mycket för hållbarhet.
Den enda möbel som är köpt ny är sängen och en bokhylla som jag köpte då med när jag ändå skulle betala frakt.
Men jag har det så mysigt ändå
Sängen köptes ny för runt 15 år sedan och sängsstommen köptes när jag flyttade för benen gick av. Köpte den ny och det var ett jäkla hallå att få ihop alla delar det är som lite upphöjd med förvaring under och tusen smådelar till…En liten tråd för oss som inte har råd att köpa nya möbler.
Eller inte vill köpa nytt..
Jag är båda kategorierna då jag mycket för hållbarhet.
Den enda möbel som är köpt ny är sängen och en bokhylla som jag köpte då med när jag ändå skulle betala frakt.
Men jag har det så mysigt ändå
Nej, precis. Min är från Ystad Metall, dekorerad med bockar. Men vem vet, kanske är de kåtbockar?Jag tror faktiskt på @Nahar när han nekar till den. Det är ju inte direkt art deco
Du har ju massa fina saker som passar så bra hos dig