Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kring nyår får jag se om min Biggan väntar smått. Jag tror det
Igår fick också min andra hona Scilla träffa hane. Jag har ju haft en ung hane här i mer än en månad utan att Scilla löpt (hon faller ur löp om man flyttar på henne). Jag trodde hon gått i vinterdvala så förra helgen flyttade hon till min bästa kompis då hon inte går ihop med mina andra tjejer. Det tog typ 5 dagar så började hon att löpa. Hanen har inte hunnit åka hem så igår släppte jag ihop dem. Han är oerfaren så vi får väl se om han lyckas. Scilla är inte helt lättparad heller. Det kan bli en intensiv vår med ev två kullar plus människobebis. Som tur är får Scillas kull i så fall bo hos min kompis, så det blir bara en kull hemma.
Jag brukar aldrig ultraljuda. Jag brukar tänka att det visar sig så småningom i vilket fallKommer du göra UL på Biggan?
Jag vet inte om jag ska göra det på Kyra eller lita på magkänslan att hon är DR+
Nu har dessutom tredje honan gått i löp - hon som i normala fall bor hos min son i Linköping. Vi struntade i p-pillret förra måndagen och nu löper hon snällt, skönt med en som inte väntar månader på nästa löp. Även honan som bor hos min ena dotter har haft ett bra löp, hon ska åka till Skåne och träffa en hane på nästa löp
Jag har ju hona på besök nu också - hon gick helt klart ur löp, vilket jag misstänkte att hon skulle göra, hon var helt deppad i några dagar men nu är hon glad och har fått ha herrkatten hos sig litegrann, dock mycket svalt intresse ännu
Det verkar som om Birgitta blev dräktig. Det har nu gått tre veckor sedan parning och tuttarna är svullna och rödare. Så går allt som det ska blir det bebisar kring alla hjärtans dag här hemma
@Corax Låter jobbigt för er. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av antibiotika på små, men jag vet att andra uppfödare brukar få väldigt bra effekt av det.
Tack! Jag föder upp ragdollGrattis och underbart namn på Mammisenvad har du för ras?
Jag minns den kungliga kullen och hur fin hon blev. Det är roligt att få fortsätta följa erTack! Jag föder upp ragdoll
Bild på mamma Birgitta. Hon är från min första kull som föddes 2015
Visa bifogad fil 62617
Tack! Jag föder upp ragdoll
Bild på mamma Birgitta. Hon är från min första kull som föddes 2015
Visa bifogad fil 62617
Jag kan berätta min korta erfarenhet hittills ang antibiotikan/diarsanylen.Det verkar som om Birgitta blev dräktig. Det har nu gått tre veckor sedan parning och tuttarna är svullna och rödare. Så går allt som det ska blir det bebisar kring alla hjärtans dag här hemma
@Corax Låter jobbigt för er. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av antibiotika på små, men jag vet att andra uppfödare brukar få väldigt bra effekt av det.
Så skönt att du fick upp dem i viktJag kan berätta min korta erfarenhet hittills ang antibiotikan/diarsanylen.
Jag satte ju min största grabb på det och minsta tjejen på diarsanyl. I början gick han upp spikrakt och jag tänkte att jag skulle sätta de andra på det också. Men två dagar efter påbörjade kurer gick inte grabben upp men de andra ökade i stället med raketfart. Så jag tog bort antibiotikan och satte alla på diarsanylen. De har snart kommit igen (ena stod still en dag bara så hon är tjock) till förväntad vikt för åldern.
Skönt!!
De har även börjar utforska utanför boet och man för ju lite över hur gulliga de är när de 'bollar omkring'.![]()
Jag tror att sista givan blir ikväll. Så får vi se vad som händer med vikterna.Så skönt att du fick upp dem i vikt. Har du kunnat sluta med Diarsanyl nu eller fortsätter du ett tag till?