Grattis!Inatt så födde Kyra 4 fina kattungar. 2 blå och 2 viltfärgade. Hon är så duktig och så stolt.
Exakt den natt jag trodde - känns skönt
Min yngsta hona är dräktig. BF 15/3. En vecka efter att nuvarande kull flyttat. Phu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!Inatt så födde Kyra 4 fina kattungar. 2 blå och 2 viltfärgade. Hon är så duktig och så stolt.
Måste bara visa en av mina favoritbilder på @Mia_R 's lilla och två av mina.Grattis!
Min yngsta hona är dräktig. BF 15/3. En vecka efter att nuvarande kull flyttat. Phu!
Grattis!
Så himla mysig bild . Den lilla ser så liten ut mellan dina fluffisar.Måste bara visa en av mina favoritbilder på @Mia_R 's lilla och två av mina.
Nu är han ju en stor och ståtlig liten kisseonge men det är fint att påminnas om att något så litet kan överleva.
Håller tummarna för er och att det kommer igång snart.Här är det pågång, Zissi hämtade mig tidigt och bestämt i morse och ville ha med mig till bolådan. Så nu sitter jag utanför den och håller tassen. Men det kan nog bli ganska länge och jag får absolut inte gå iväg enligt henne
Varför gissar du bara åå 4? Mina brukar gå upp ca 250g/unge. Har dock inte riktigt stämt på mina största kullar, då de ofta går upp lite mindre då . Då är våra exakt lika långt gångna.Alice är på dygn 50 och gått upp totalt sen parning 1,4 kilo, Gissar på 4 bebbar, ska bli spännande.
Förra kullen gick hon upp 1,6 kilo vid dygn 50 och fick 6 st varav 4 överlevde. Därför ja gissar 4 stVarför gissar du bara åå 4? Mina brukar gå upp ca 250g/unge. Har dock inte riktigt stämt på mina största kullar, då de ofta går upp lite mindre då . Då är våra exakt lika långt gångna.
Jag förstår . Hoppas alla klarar sig denna gångFörra kullen gick hon upp 1,6 kilo vid dygn 50 och fick 6 st varav 4 överlevde. Därför ja gissar 4 st
Det brukar lugna sig, men det kan vara bra att ha henne instängd med ungarna tills hon kommit in i mammarollen. Om kattungen och hon är kompisar skulle jag inte vara rädd för att ha dem ihop. Det har fungerat bra här. Det var bara när min kastrathona började stjäla kattungar en gång som jag fick ha dem särade .Zissi är stressad och orolig och verkar inte riktigt ha kommit in i mammarollen. Hon är inte mycket hos ungarna utan springer mest runt och skriker och vill vara med oss. Har suttit hos henne vid lådan och då går det väl lite bättre. Hon har lådan brevid våran säng och i natt skulle hon släpa upp dom i sängen och in under täcket, inte så optimalt bäst tycker jag faktiskt att det går om jag stänger in henne ensam i sovrummet, då är det i alla fall tyst vissa stunder och jag hoppas att hon då är hos ungarna. Men sen är det perioder då hon skriker högt och stressat och man hör henne springa runt. Man skulle behöva rigga en kamera så i natt sov vi hela familjen på golvet i ett annat rum
Under gårdagen gick den lilla tjejen upp från 90g till 105g och den större killen stod ganska still, bara några gram upp. Ska väga dom nu med så får vi se. Men dom måste ju fått tillräckligt med mat under gårdagen i alla fall.
Vet inte om hon stressas av att vi har en 16 veckors kattunge i huset, håller dom åtskilda i var sin ände av huset men dom hör tyvärr varandra lite än då någon med erfarenhet? Brukar det lugna sig?
Det där är knepigt...Zissi är stressad och orolig och verkar inte riktigt ha kommit in i mammarollen. Hon är inte mycket hos ungarna utan springer mest runt och skriker och vill vara med oss. Har suttit hos henne vid lådan och då går det väl lite bättre. Hon har lådan brevid våran säng och i natt skulle hon släpa upp dom i sängen och in under täcket, inte så optimalt bäst tycker jag faktiskt att det går om jag stänger in henne ensam i sovrummet, då är det i alla fall tyst vissa stunder och jag hoppas att hon då är hos ungarna. Men sen är det perioder då hon skriker högt och stressat och man hör henne springa runt. Man skulle behöva rigga en kamera så i natt sov vi hela familjen på golvet i ett annat rum
Under gårdagen gick den lilla tjejen upp från 90g till 105g och den större killen stod ganska still, bara några gram upp. Ska väga dom nu med så får vi se. Men dom måste ju fått tillräckligt med mat under gårdagen i alla fall.
Vet inte om hon stressas av att vi har en 16 veckors kattunge i huset, håller dom åtskilda i var sin ände av huset men dom hör tyvärr varandra lite än då någon med erfarenhet? Brukar det lugna sig?