Vi som förhoppningsvis väntar kull

F36B10EF-99EC-4F2F-B43E-4BC071DD3543.webp


Tänk vad ljus kan luras. De är lika mörka egentligen
 
Igår nedkom 'Bettan' med två friska krya småttingar samt en missbildad som dog direkt efter födseln.
Tror det är två tjejer men snabbkollade bara.
Jag och Bettan har STARKA meningsskiljaktigheter om vart man bör bo med sina små men jag har fått böja mig. Så nu bor de i en kattställning à mindre tunna.
Jag satte för nedre delen av hålet, annars hade jag väl inte sovit på nätterna förrän om flera veckor pga 'trilla-ut-risken'.
Envisa kattskrälle!!

Jag har inte heller lyckats ta några bilder än.

MIn andra hona fick åka iväg på parning så får vi se om det blir något...
 
Mina fjuttisar blev tre veckor igår.
De är urcharmiga och tjoar högt när de hör oss.
Min andra hona är dräktig. Även fast det inte gått tre veckor så har hon illrosa tuttar. Tjohooo!
Förutom att vi kommer att ha kattungar i en evighet då... 😅
Smågruset är nu 5 veckor.

Honan är blåtabby och en riktig prinsessa.
 

Bifogade filer

  • 5v_Liljan.webp
    5v_Liljan.webp
    62,1 KB · Visningar: 36
Här är ungarna 8 v idag. Har tagit nya bilder med inte lagt över/redigerat än.

Andra honan har nu gått upp 1,2kg nu och har antagit form av en boll. Hon kan inte ens slicka sig i ändalykten längre, stackarn. 1 1/2 v kvar.
 

Bifogade filer

  • DSC_5619.webp
    DSC_5619.webp
    88,3 KB · Visningar: 59
Jag håller låda i tråden... 😆

I fredags natt/lördags morse kom andra (och sista) kullen för året. Tre bebbar, troligen två tjejer och en kille. Duktig förstagångshona men mjölken har inte släppt än.

Jag tror att jag har frågat/pratat om det innan här men hur har ni gjort när kullen är född över midnatt? Vilket datum väljer man? Två är födda kring 23 och sista 4. 🤔
 

Bifogade filer

  • DSC_5635.webp
    DSC_5635.webp
    148,5 KB · Visningar: 41
Jag håller låda i tråden... 😆

I fredags natt/lördags morse kom andra (och sista) kullen för året. Tre bebbar, troligen två tjejer och en kille. Duktig förstagångshona men mjölken har inte släppt än.

Jag tror att jag har frågat/pratat om det innan här men hur har ni gjort när kullen är född över midnatt? Vilket datum väljer man? Två är födda kring 23 och sista 4. 🤔
Kan ju även uppdatera om att det var tre tjejer. Paddor hela bunten. 😆
De blir elva veckor i morgon.
Men det verkar vara heeeelt dött på kattmarknaden.
Jag har fortfarande kvar en från kullen innan... 😬
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: kolblakkur
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 633
Senast: Askur
·
Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 827
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp