Vi som förhoppningsvis väntar kull

Tyvärr inte, så jag och ägaren får förmodligen åka till blå stjärnan i Göteborg imorgon om hon inte får i natt. Pratat med 2 olika veterinärer som säger, att så länge hon är pigg, äter och allt sånt kan vi avvakta. Men imorgon är typ dag 69/70 beroende på vilken av dagarna hon tog sig. Plus helg sen. Så nervös väntan.
Håller tummarna för att det kommer igång av sig själv, och att ni får bra hjälp imorgon annars ❤️
 
Tyvärr inte, så jag och ägaren får förmodligen åka till blå stjärnan i Göteborg imorgon om hon inte får i natt. Pratat med 2 olika veterinärer som säger, att så länge hon är pigg, äter och allt sånt kan vi avvakta. Men imorgon är typ dag 69/70 beroende på vilken av dagarna hon tog sig. Plus helg sen. Så nervös väntan.
Åh. Jag håller såklart också en tumme att allt går bra! Och att det kommer smått under natten så ni slipper åka in...
 
Inatt födde Alice en bebbe. Verkar inte bli fler, men vet de kan gå typ 1 dygn, Men en frisk liten tjej på 123 gram. Bild kommer inom kort. :) Tack för er stöttning. :heart
Grattis!
Har du palperat henne för att känna efter fler.
De säger ju att det kan gå ett-två dygn innan alla är ute men jag har Aldrig varit med om det eller ens hört någon som varit med om det inom 'kontrollerad avel'.
Jag tänker att om hon har gått upp så mycket och inte var undernärd innan... Känns otroligt lyxigt att gå upp så mycket för en kattunge. 😊
 
Grattis!
Har du palperat henne för att känna efter fler.
De säger ju att det kan gå ett-två dygn innan alla är ute men jag har Aldrig varit med om det eller ens hört någon som varit med om det inom 'kontrollerad avel'.
Jag tänker att om hon har gått upp så mycket och inte var undernärd innan... Känns otroligt lyxigt att gå upp så mycket för en kattunge. 😊
Ägarens andra katt gick upp nästan lika mycket som Alice och fick också bara en kattunge. Kan inte känna några fler. men man vet ju aldrig.
 
Bild på Lilla Lo´s Altaria (Alice) och hennes dotter
 

Bifogade filer

  • 152605111_10158378137953068_3742183174204919879_o.webp
    152605111_10158378137953068_3742183174204919879_o.webp
    57,6 KB · Visningar: 83
Har någon av er erfaring med att tempa katten innan förlossningen? Min katt är på dag 64/65 nu (två dagar med parning) och har varit jämn mellan 37,7 C och 38,2 C sedan dag 59/60. Nu på morgonen är hon på 37,2 C.

I går och natt har kattungarna packat sig i magen så hon känns smalare, och de rör sig inte så mycket längre. På nätet står det att temperaturen sjunker allt från 12-48 timmar innan födsel. Kan jag räkna med att de kommer i dag, eller är det troligt att det blir närmare tisdag?
 
Har någon av er erfaring med att tempa katten innan förlossningen? Min katt är på dag 64/65 nu (två dagar med parning) och har varit jämn mellan 37,7 C och 38,2 C sedan dag 59/60. Nu på morgonen är hon på 37,2 C.

I går och natt har kattungarna packat sig i magen så hon känns smalare, och de rör sig inte så mycket längre. På nätet står det att temperaturen sjunker allt från 12-48 timmar innan födsel. Kan jag räkna med att de kommer i dag, eller är det troligt att det blir närmare tisdag?
Har det kommit smått nu? 🙂
 
Mina 5 är nu 11 dagar gamla och alla har börjat öppna ögonen. Mest är de bara otroligt söta! Tyvärr verkar båda tjejerna bli blå mitted, så jag får fortsätta drömma om min bruna mitted 😊.

Båda tjejerna i ovankant och en av brorsorna som verkar få en så otroligt gullig bläs i nedre hörnet 😍

IMG_20210225_170901_630.webp
 
Mina 5 är nu 11 dagar gamla och alla har börjat öppna ögonen. Mest är de bara otroligt söta! Tyvärr verkar båda tjejerna bli blå mitted, så jag får fortsätta drömma om min bruna mitted 😊.

Båda tjejerna i ovankant och en av brorsorna som verkar få en så otroligt gullig bläs i nedre hörnet 😍

Visa bifogad fil 65278
😍
Är de alla blåa eller är någon av dem brun? Jag har också en liten dröm om att ha en brun maskad någon gång.. 🥰
 
Nån här som har erfarenhet av sjuk kattunge. Var till veterinären igår, fick en minispruta med typ en droppe metacam, Då hon bubblar i näsan när hon andas, slö och gått ner i vikt, Gått från 259 gram till 251 gram nu. Snuttar på mamma, men känns inte som om de kommer mjölk då mamman redan gått in i löp, fick bara 1 kattunge. Totalvägrar flaska med napp eller mirakelnapp. Nån som har ett bra tips. :( känns som jag provat allt.
 
Nån här som har erfarenhet av sjuk kattunge. Var till veterinären igår, fick en minispruta med typ en droppe metacam, Då hon bubblar i näsan när hon andas, slö och gått ner i vikt, Gått från 259 gram till 251 gram nu. Snuttar på mamma, men känns inte som om de kommer mjölk då mamman redan gått in i löp, fick bara 1 kattunge. Totalvägrar flaska med napp eller mirakelnapp. Nån som har ett bra tips. :( känns som jag provat allt.
Skulle åka till veterinären igen!
 
Nån här som har erfarenhet av sjuk kattunge. Var till veterinären igår, fick en minispruta med typ en droppe metacam, Då hon bubblar i näsan när hon andas, slö och gått ner i vikt, Gått från 259 gram till 251 gram nu. Snuttar på mamma, men känns inte som om de kommer mjölk då mamman redan gått in i löp, fick bara 1 kattunge. Totalvägrar flaska med napp eller mirakelnapp. Nån som har ett bra tips. :( känns som jag provat allt.
Har hon gått upp normalt från början? Och börjat bubbla nu?
Eller menar du att det är som snor som bubblar?
Jag har aldrig fått en liten kattunge att suga ur flaska direkt utan har använt mig av spruta med 'Trixie-nappar' så man kan dosera själv.
Du har inte petat i mammakatten p-piller?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: kolblakkur
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 633
Senast: Askur
·
Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 827
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp