Vad innebär det? Så himla sorgligt att det blev som det blev men nu håller jag tummisarna för mammakatt och bebbarna som klarade sig.Båda dessa har sk feberpäls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad innebär det? Så himla sorgligt att det blev som det blev men nu håller jag tummisarna för mammakatt och bebbarna som klarade sig.Båda dessa har sk feberpäls.
Så himla tråkigt att ni förlorade kattungar... Men skönt ändå att mammakatt och två överlevde.Båda dessa har sk feberpäls.
Fy vilken mardröm. Håller alla tummar för den lilla som överlevt . Känner igen dina tankar om det där med att avvakta.Vi är helt knäckta. Tre döda och en pigg och en svag unge.
Varför togs dom inte ut igår när fyra var pigga?
Aldrig mer att jag kommer acceptera ett jävla avvakta när magen skriker NEJ ta ut dom nu. Dygn 68 är liksom färdigbakat.
Nu bara måste den svage överleva. Snälla snälla
Jag vet egentligen inte men det är vissa ungar som föds med grå päls istället för svart/röd det kommer gå över.Vad innebär det? Så himla sorgligt att det blev som det blev men nu håller jag tummisarna för mammakatt och bebbarna som klarade sig.
Gullisar!!Mina små blir 4 veckor idag . Så otroligt mysiga och sociala.
Jag tror att jag spikat tjejernas namn till Freja och Inanna, och grabbarna Amor, Eros och Jarilo. Döpta efter kärlelsgudar såklart när de är födda på alla dag.
Visa bifogad fil 66226
Men lite så var Vivi också det första dygnet, vi skyllde på narkosen - men nu börjar hon fattar hur man ska röra sig runt småfolket utan att sätta sig på dom.Gullisar!!
I natt nedkom Bettan med fyra pigga bebbar. Allt har gått jättebra men hon har uppenbarligen ärvt sin mammas egenskap att inte avnavla.
Och jag fattar fan inte hur man smidigt ska kunna knyta nått när strängen är typ en cm ute. Aja, det har gått bra med alla hittills.
Det är två grabbar och två tjejer och vikterna var mellan 80-90. Helt ok för att vara en hona hos oss.
Däremot måste jag gnälla lite på mamma katt. Hon Vägrar lägga sig ner! Hon sitter även fast hon vacklar av trötthet. Så ongarna blir rätt frustrerade mellan varven och tjuter högt och stackars mamma katt blir stressad, ställer sig upp, snurrar runt ett varv och sätter sig igen. På ongarna.
Jag hoppas att hon kommer på hur man gör snart.
Hon har heller inte lämnat boet sedan födseln så hon har fått mat på sängen.
Jag kan bara föreställa mig hur kissnödig hon måste vara...
Jag tycker överlag att förstamammor är lite snurriga. I alla fall mina.Men lite så var Vivi också det första dygnet, vi skyllde på narkosen - men nu börjar hon fattar hur man ska röra sig runt småfolket utan att sätta sig på dom.
Skönt att det gick bra med allt - jag kände mig lite taskig att oroa dig med vår jobbiga upplevelse.
Våra små raringar går fint upp i vikt nu och mamman sköter sina sysslor alldeles utmärkt, det enda är väl att hon är dålig på att äta
Hon börjar få kläm på det här nu.Jag tycker överlag att förstamammor är lite snurriga. I alla fall mina.
Ska bli spännande att se hur vikterna ser ut ikväll.
Mamma katt har varit jätteduktig på att äta, tack och lov, och hon har även varit upp ett par svängar nu. Tror hon drack upp halva fontänen samt att hon smaskade i sig all äggula/grädde/dextropur jag gjort. Duktig!
Äsch, det är klart man ska berätta om det som hände. Jag är bara mer tacksam över att det gick så bra i natt.
Jag fortsätter väl spamma lite till.Hon börjar få kläm på det här nu. Visa bifogad fil 66334
Det passar ju väldigt bra med kärleksfulla katter till alla hjärtans dags kullen!Mina småfluff växer så det knakar. Jag har aldrig haft en såhär social och mysig kull. De vill vara med hela tiden och somnar gärna i knät eller på bröstet (ragdolls är ju generellt sett inga knäkatter). Låt mig presentera mina kärleksgudar som nu passerat 5 veckor. Dock är de ca 4,5 veckor på bilderna
Amor
Jarilo
Inanna
Freja
Eros
Bebbarna är snart två veckor. Allt går som det ska men inte är där några pojkar inte utan Bettan klämde till med fyra brudar!!! Tre sköldpaddor och en solid!
Snacka om Girl-power i G-kullen!
Vad brukar ni ge era lakterande honor för 'extra' i matväg?
Hon käkade väldigt bra i början men nu ratar hon det mesta. Men det hon äter är högrevskött (bra för mjölken)och Aptus Reconvalecens-pasta (kycklingfett). Billig katt...Vilken sötnos Mina är för kräsna och jag får inte i dem något annat än torrfoder (för kattungar) och möjligen lite blötmat. Om de äter det gillar jag att ge rå äggula. Fick även tipset vid en av mina stora kullar att ge oxfettpulver. Det är kanon att blanda med blötmaten.
Lyllos!Mina äter allt i stort sett. Mest ger jag dom kattungemat av olika slag
Vem är bäst enligt standard?Mina bebisar har hunnit bli 8 veckor. Börjar bli hög tid att bestämma vem av dessa två tjejer som ska få stanna. Valet är svårt då de är så underbara båda två!
Visa bifogad fil 67809