Den lever och jag tror faktiskt jag börjar få in snitsen på det, förhoppningsvis. Nu har jag gett upp nappen och kör bara med sprutan och sist så åt den rätt bra, jag kunde känna att den svalde. Jag är ju rädd att skada den med sprutan, men fick på något vis till det med tummen, sprutan och munnen så jag trycker sakta ut ersättningen och det blir en liten ficka framför munnen med vätska som den suger i sig och sväljer. När den inte vill mer så flyttar den bara huvudet och jag gör ett försök till men slutar om den inte vill mer.
Jag ställer timern så den ringer efter 2:30 h, kliver upp och kokar vatten, häller det över mått och spruta, låter det svalna lite innan jag mäter upp nytt vatten, får svalna lite till innan jag tillsätter mjölkpulver, skakar som en galning i flera minuter, suger upp i sprutan, kollar så det inte är för varmt, tar upp ungen, väger, lindar in den och sätter mig med den upprätt lite framåt och trycker sakta fram ersättningen. Fuktar lite papper och tvättar mage och rumpa innan Myran får tillbaka den. Väger och testar den andra om den vill ha men sätter sen ner den igen och startar om klockan.
Nästa matning preppar jag innan ett möte och sen får den mat under mötet.