Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
För varmt! Jag undrar var åskvädret är. Har redan tröttnat på sommaren. Bakdelen med att bo i lägenhet i stan antar jag. Kunde ta en promenad med katten - hon är hopplös just nu och gud vad jag vill ha nätat in min balkong. Jag är inte solmänniska direkt så gömmer mig inomhus istället och fortsätter att kopiera filer. Vill verkligen ha glass, men den kommer smälta som, tja glass, i solskenet om jag släpar mig till ICA och innan jag är hemma igen. Kanske gå ikväll när det är lite svalare istället?

Jag gör så gott jag kan. Synd bara att hängmattan gett upp plus att jag skulle behöva uppdatera trädgårdsmöblerna. Något halvliggande, alternativt raklångt läge, skulle passa fint idag. Men nu har jag bara oflexibla trästolar och en träbänk utan dynor att hålla tillgodo med.
Illa. Jag har inga såna möbler som skräpar hos mig.

Fått två maskiner med tvätt gjorda idag. Hinner möjligen med en tredje. Dammsugit hela lägenheten. Ligger nu raklång i sängen och har takfläkten på. Borde diska. Men tänker avvakta i 10 min. Hoppas min vän kan leka chaufför sen så jag kan handla.

Dagens bakverk :) ! Browniebottnar med smörkräm smaksatt med choklad och kaffe. Piffade med egengjorda marsipanrosor.
IMG_20180510_145934_673.jpg

Vi är hemma... och med husbil ;) roadtripen till Skåneland bar frukt :D Plus att vi fick krascha hos en snäll Bukefalist :love::love: och se hennes underbara trädgård och mysiga hus @Lillgrådis :bow:

Missias första tur i husbilen (runt kvarteret bara):
31286087_959148600920758_7686015414106587136_n.jpg

Det kommer nog att gå bra, hon verkade vara rätt ok med det hela :)
Nu blev jag avis. Jag vill också ha en husbil. Det har jag dessvärre inte råd med men jag funderar på en husvagn i alla fall. Hur jag ska kunna försvara det ur ekonomisk synvinkel har jag dock inte kommit på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka