Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill gråta när jag ser mitt passfoto, jag hade ju glömt sminket när jag åkte ner till särbon (skulle in till polisen på vägen upp till jobbet) så det enda jag hade var läppglanset som alltid ligger i handväska... Jag försöker intala mig att köldeksem är en trend det också :meh:
Usch :( :heart
Vet hur det känns
/mvh haft eksem hela livet

Jag gillar rödhåriga tanter :)

Hade tänkt ringa på åtminstone en av dem, men har drabbats av akut dåligt självförtroende. Varför skulle någon vilja sälja en fin häst till medelmåttiga mig :(

Äsch, dumheter. Huvudsaken är ju att hästen får den omvårdnad den behöver. Hur bra ryttare man är bryr sig hästen inte om (så länge man inte gör illa den då med sin ridning men det tror jag verkligen inte du gör). Plus att får man problem i ridningen tar man hjälp helt enkelt.

Men varför har jag fortfarande ont i huvudet för? Hade ju planerat att det skulle släppa under natten så att jag kunde få en massa saker gjorda idag :cautious:

@hallonsaft - nån sorts bröd. Kalljäst tror jag? :confused::angel: gott iaf! :d

Levain är franskt surdegsbröd :)

Kanske kan vara värt att ha i tanken när man är till matffären vid tillfälle om det inte är för dyrt, eller är det bageri som gäller?
Surdegar (det pratas visst ston i tråden röda ;)) har man ju haft och göra med förr och kan ju vara ett sursto jag med men utan inslag av röd päls, tack och lov. Så känns inte som helt främmande mark däremot är min franska noll men jag ska inte snacka med mackan så törs nog testa.

Äsch, dumheter. Huvudsaken är ju att hästen får den omvårdnad den behöver. Hur bra ryttare man är bryr sig hästen inte om (så länge man inte gör illa den då med sin ridning men det tror jag verkligen inte du gör). Plus att får man problem i ridningen tar man hjälp helt enkelt.

Så brukar jag tänka om andra, men svårare att säga det till mig själv :p

Rensade i stallet och varit på tippen. Skönt att bli av med allt som legat och skräpat som ”kanske bra att ha saker”.
Kastade alla ponnyns grimmor och täcken :(
Hämtade ut paket med kattmat och köpt strö. Handlade lite mat och fått i mig en bit lasagne till sen frukost/lunch. Glömde äta i morse.
Det var så tomt i stallet :( pendlar mellan ilska mot den som orsakat det hela till att vara orimligt (?!) ledsen. Fina vovvan tröstar mig bäst hon kan :heart Ångesten knackar på dörren i mellanåt med. Nu ska jag försöka vila en stund sen ska jag försöka ta mig ut på en promenad. ”Rörelse läker”

Rensade i stallet och varit på tippen. Skönt att bli av med allt som legat och skräpat som ”kanske bra att ha saker”.
Hämtade ut paket med kattmat och köpt strö. Handlade lite mat och fått i mig en bit lasagne till sen frukost/lunch. Glömde äta i morse.
Det var så tomt i stallet :( pendlar mellan ilska mot den som orsakat det hela till att vara orimligt (?!) ledsen. Ångesten knackar på dörren i mellanåt med. Nu ska jag försöka vila en stund sen ska jag försöka ta mig ut på en promenad. ”Rörelse läker”
:heart:heart

Ska få på mig kläder och ta mig iväg och hämta ut ett paket, tror att det är våra nya tvättkorgar. :up: Funderar på att lyxa till det med frukosten och äta nåt ute. Blev lång och välbehövlig sovmorgon idag

Kanske kan vara värt att ha i tanken när man är till matffären vid tillfälle om det inte är för dyrt, eller är det bageri som gäller?
Surdegar (det pratas visst ston i tråden röda ;)) har man ju haft och göra med förr och kan ju vara ett sursto jag med men utan inslag av röd päls, tack och lov. Så känns inte som helt främmande mark däremot är min franska noll men jag ska inte snacka med mackan så törs nog testa.
Oftast bageri. Och dyrt ja, men så gott!

Det var så tomt i stallet :( pendlar mellan ilska mot den som orsakat det hela till att vara orimligt (?!) ledsen. Fina vovvan tröstar mig bäst hon kan :heart Ångesten knackar på dörren i mellanåt med. Nu ska jag försöka vila en stund sen ska jag försöka ta mig ut på en promenad. ”Rörelse läker”
Usch det är en vidrig känsla att komma till stallet och det är tomt. Stor kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar