Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått brev om förnyelse av körkort.

Foto - dessa jäkla foton. Hatar det.
Nu är jag dessutom totalsvullen i ansiktet pga kortison. Skitkul att ta foto då. Kan inte vänta heller eftersom jag ska äta kortison i ett år till minst.
Morr.

Det "komiska" är att jag inte stör mig på att vara hungrig det går ju över ganska fort i ett lätt illamående och sen efter ett tag så märker jag ingenting och går jag ner i ketos så är det hur lugnt som helst och jag bryr mig inte, hade det inte varit för att jag har mina mediciner så hade jag lätt ätit klart mera sällan än jag gör.

I know the feeling... men i mitt fall är det ju självförvållat (anorexi). Jag kan fortfarande bli triggad av det där lätta illamåendet, det är lätt att köra på utan att äta då. Hungrig är jag sällan, jag blir lätt yr och sedan som sagt illamående.

Idag har jag slängt på finansiktet. Nytt körkort ska fixas och ska jag dras med det de nästkommande 10 åren kan jag ju se någorlunda pigg och fräsch ut och inte som en småbarnsmorsa med sömnbrist :angel:

Jag vill gråta när jag ser mitt passfoto, jag hade ju glömt sminket när jag åkte ner till särbon (skulle in till polisen på vägen upp till jobbet) så det enda jag hade var läppglanset som alltid ligger i handväska... Jag försöker intala mig att köldeksem är en trend det också :meh:

Hoppas på en lugnare dag idag än igår med färre överraskningar.
Först lyckades jag pränta in en uteritt i ösregn utan vettiga kläder för det, trodde inte det skulle regna så mycket.
Sen när vi kommer tillbaka så har en mellantråd släppt så bara skynda ut och fixa detta.
Jag går in och ska ta lite rast och bla duscha för är stel och frysen efter att ha blivit nedkyld av att stå ute i skitvädret.
Sen ringer en som har ramlat av och hästen har sprungit ut på en åker och hon får inte tag på henne. Så får skynda mig ut dit vilket är ca 2 km bort. Hittar först inte eftersom hon sa fel väg så går åt motsatt riktning

Sen ringer en nära anhörig och är jätteledsen och stort behov av att prata ut om svåra saker.
Sen ringer min moster och undrar om hon kan bo hemma hos mig medan de renoverar köket hemma hos henne nästa vecka. Hon är också rätt pratglad av sig.
Sen sovit skitdåligt i natt och tänkt på diverse.

Idag nya friska tag!

I know the feeling... men i mitt fall är det ju självförvållat (anorexi). Jag kan fortfarande bli triggad av det där lätta illamåendet, det är lätt att köra på utan att äta då. Hungrig är jag sällan, jag blir lätt yr och sedan som sagt illamående.
Jag var en sväng och dansade på linan till den grymma sjukdomen tack och lov hade jag vänner och andra vuxna omkring mig som såg till att stötta, peppa, vakta och dra i mig innan det elaka monstret fick grepp ordentligt och en del andra halvtråkiga saker jag hade kunnat hamna i. Fruktansvärd sjukdom. Min familj har väl kanske inte alltid varit den ljuva sommardrömmen men på något vis har jag lyckats landa på fötterna ganska bra även om jag stukat en fot ibland och snubblat lite. En dag bestämde jag mig för att fullkomligt skita (ursäkta) i deras åsikter och förehavanden och valde att hantera det på mitt sätt så jag orkade med, bästa hämnden är att jag inte skaffat barn, livets mening BAH!! tycker inte att avelslinjerna är mycket att satsa på :angel:

Senast ändrad:
Jag var en sväng och dansade på linan till den grymma sjukdomen tack och lov hade jag vänner och andra vuxna omkring mig som såg till att stötta, peppa, vakta och dra i mig innan det elaka monstret fick grepp ordentligt och en del andra halvtråkiga saker jag hade kunnat hamna i. Fruktansvärd sjukdom. Min familj har väl kanske inte alltid varit den ljuva sommardrömmen men på något vis har jag lyckats handla på fötterna ganska bra även om jag stukat en fot ibland och snubblat lite. En dag bestämde jag mig för att fullkomligt skita (ursäkta) i deras åsikter och förehavanden och valde att hantera det på mitt sätt så jag orkade med, bästa hämnden är att jag inte skaffat barn, livets mening BAH!! tycker inte att avelslinjerna är mycket att satsa på :angel:

Jag hade varit död om det inte var för mitt ex, han fick mig att börja äta igen. Ingen hjälp utöver det *ja, jag är lite bitter på vården ibland*

Har varit hos snyggkiron och fått tummen upp :up: och så till vc och lämnat blodprov. Köpte med en toksmarrig surdegslevain på vägen hem också :d nu lite vila, sen påsklov på Gustavianum och Upplands museet :up:

Jag vill också ha min snygg-kiro! :arghh: Min nacke ballar ur med jämna mellanrum och jag får bara loss den temporärt med hjälp av kollegor och en vetevärmare :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18