Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem i helvete tänkte att man skulle skapa en spis man måste skrapa matrester med en skrapa varje gång man lagat mat?!? Jag vill inte stå en halv timme och skrapa varje gång jag lagat något :mad: Visst ser den snygg ut men det spelar ingen roll när det är ett jäkla jobb att hålla den snygg. Grrr.
Antingen får du låta bli att koka över saker eller så använder du skrapan på kastrullen/stekpannans undersida :idea:

Antingen får du låta bli att koka över saker eller så använder du skrapan på kastrullen/stekpannans undersida :idea:

Hmmph! Hur ska man koka spaghetti utan att koka över? Och hur kan vatten bli ingrodda fläckar??? Det är inte under utan runt själva plattan som det ingrodda är så jag tror inte att det är mina kastruller och stekpannor, men jag ska väl inte behöva köpa nya bara för att jag har en sån här spis?!? Ok, induktion är en sak, men det här är helt idiotiskt. :arghh:

Då var @hallonsaft förslag om hämtmat/hushållshjälp mycket bättre :angel:

Hmmph! Hur ska man koka spaghetti utan att koka över? Och hur kan vatten bli ingrodda fläckar??? Det är inte under utan runt själva plattan som det ingrodda är så jag tror inte att det är mina kastruller och stekpannor, men jag ska väl inte behöva köpa nya bara för att jag har en sån här spis?!? Ok, induktion är en sak, men det här är helt idiotiskt. :arghh:

Då var @hallonsaft förslag om hämtmat/hushållshjälp mycket bättre :angel:

Spagetti kokar man genom att inte koka den ordentligt, jag kokar upp det sen stänger jag av helt enkelt och sen får det ta den tid det vill. Så gör jag ofta ibland får jag gå dit och dra på värme en stund men stänger av och går iväg. Stå vid spisen är inte min grej och dona om det ändå bara är jag själv som ska ha det är det inte så noga. :p

Kan inte sova trots att jag är helt slut. Det bara kryper i benen på mig och jag vet inte hur jag ska ligga utan vänder och vrider varannan minut, typ. Tar magnesium mot bla sendrag men det hjälper visst inte mot rastlösa ben. Inte så mycket i alla fall.

Kan inte sova trots att jag är helt slut. Det bara kryper i benen på mig och jag vet inte hur jag ska ligga utan vänder och vrider varannan minut, typ. Tar magnesium mot bla sendrag men det hjälper visst inte mot rastlösa ben. Inte så mycket i alla fall.
Hoppas du får sova.:crazy:

Sängen kallar nu när kvällste är drucket och katten utfodad.'
Ordning och reda med rätt att natta. :)

Ligger i sängen o väntar på JB.
Får du syn på honom, så attackera snabbt och håll hårt i honom det är en klurig rackare den där JB. :meh:

Nu ska jag fixa spagetti trots att jag gjorde potatismog förut men det står i kylen och kan säkert ätas imorgon eller så och @MJLee kan ju vara lite skyldig till detta infall :cautious:

Pasta kan man aldrig få för mycket av och nu när jag begränsats av läkare :arghh: så får jag leva ut mitt pastabegär genom andra :angel:

Skrapat lite mer, det har försvunnit lite men inte i jämförelse med ansträngningen :meh:

@dobbis nej direkt kräsen med mat är jag inte nämnvärt men som liten lärde jag mig "ät eller sov hungrig, säg nåt fel vid matbordet och var hungrig" sen spelade det ingen roll om maten smakade, bara tugga och vara tyst eller utan. Tyvärr visade det sig som först när jag var vuxen att vissa saker tål faktiskt jag inte och blir dålig efter att ha ätit det. Min relation till mat har väl kanske fått sig några smällar så jag är glad att jag inte fått ätstörningar faktiskt utan försöker med något slags förstånd ha koll på ätandet sen att jag inte har matlust är lite dumt fast jag vet ju om det så gör så gott jag kan. När jag var sambo så var matlusten klart bättre och kanske lite vettigare med om jag ska vara ärlig, han som lagade maten jämt.

Senast ändrad:
Haft en mardröm. Känns som om jag sprungit en mil.
Åt lite fetaost nu och paracetamol. Känns lite bättre.
Hoppas få sova lite till men kroppen känns stressad.
Jag borde kanske börja yoga igen mer regelbundet. Kanske det hjälper med sömnen. En kvart yoga per dag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar