Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testade att äta men det får jag göra senare ikväll insåg jag så nu sitter jag med en mugg buljong och känner mig lite lagom missnöjd. Men glad att jag är på gång igen och kan hålla mig uppe, alltid något :meh:

Äntligen hemma igen efter oändligt skjutande och åkande.

Jag och Effie har bäddat ner oss i sängen. Har inte hunnit/orkat vare sig äta eller duscha. Blir till att gå upp tidigare.

Imorgon är en ny dag. Känner att jag får ta några timmar i taget och inte se för långt fram.

Skönt att ha hela huset för sig själv, är nog sista gången på många år

Vem i helvete tänkte att man skulle skapa en spis man måste skrapa matrester med en skrapa varje gång man lagat mat?!? Jag vill inte stå en halv timme och skrapa varje gång jag lagat något :mad: Visst ser den snygg ut men det spelar ingen roll när det är ett jäkla jobb att hålla den snygg. Grrr.

Vem i helvete tänkte att man skulle skapa en spis man måste skrapa matrester med en skrapa varje gång man lagat mat?!? Jag vill inte stå en halv timme och skrapa varje gång jag lagat något :mad: Visst ser den snygg ut men det spelar ingen roll när det är ett jäkla jobb att hålla den snygg. Grrr.
Bra fråga min är med modellen som kokar över och stänker hej vilt, så dumt. ;)
Fast jag har vanlig spis med riktiga plattor med andra ord tråkiga kanter runt plattorna som ser för hemska ut går inte att få rent hur jag än gnor.

Lösning: köpa färdigmat eller skaffa städhjälp är nog fanken det enda jag kan komma på :angel:

Bra fråga min är med modellen som kokar över och stänker hej vilt, så dumt. ;)
Fast jag har vanlig spis med riktiga plattor med andra ord tråkiga kanter runt plattorna som ser för hemska ut går inte att få rent hur jag än gnor.

Lösning: köpa färdigmat eller skaffa städhjälp är nog fanken det enda jag kan komma på :angel:

Ska försöka med bikarbonat ikväll. Tydligen ska det vara bra. Hmmm. Har tre olika sorters rengöringsmedel för glas/keramikhäll men inte fasiken fungerar de hur mycket jag än skrapar och skrapar. :mad:

Gillar båda förslagen, helst hämtmat! :up:

Ska försöka med bikarbonat ikväll. Tydligen ska det vara bra. Hmmm. Har tre olika sorters rengöringsmedel för glas/keramikhäll men inte fasiken fungerar de hur mycket jag än skrapar och skrapar. :mad:

Gillar båda förslagen, helst hämtmat! :up:
Bikarbonat är bra till lite allt möjligt, även i kattlådan. När jag har bytt den helt så har jag i lite sand (några cm) sen strör jag bikarbonat ett lager och sen fyller jag upp ordentligt med sand.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar