Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@dobbis nej direkt kräsen med mat är jag inte nämnvärt men som liten lärde jag mig "ät eller sov hungrig, säg nåt fel vid matbordet och var hungrig" sen spelade det ingen roll om maten smakade, bara tugga och vara tyst eller utan. Tyvärr visade det sig som först när jag var vuxen att vissa saker tål faktiskt jag inte och blir dålig efter att ha ätit det. Min relation till mat har väl kanske fått sig några smällar så jag är glad att jag inte fått ätstörningar faktiskt utan försöker med något slags förstånd ha koll på ätandet sen att jag inte har matlust är lite dumt fast jag vet ju om det så gör så gott jag kan. När jag var sambo så var matlusten klart bättre och kanske lite vettigare med om jag ska vara ärlig, han som lagade maten jämt.

Det "komiska" är att jag inte stör mig på att vara hungrig det går ju över ganska fort i ett lätt illamående och sen efter ett tag så märker jag ingenting och går jag ner i ketos så är det hur lugnt som helst och jag bryr mig inte, hade det inte varit för att jag har mina mediciner så hade jag lätt ätit klart mera sällan än jag gör.

Sådär ja då är det vara dra på sig mössa, vantar, jacka och noga stänga den så högt i halsen det bara går och ta fram stora högen med mod för att smita ut på balkongen i det svala och friska vårvädret :nailbiting:

Idag har jag ordentligt ont då det låg snö på isen och jag slog omkull mig två gånger på jobbet igår då jag tinade trummor så det är bara att smörja med linnement och ta piller. Var till vet med Leo igår på koll och en spruta och vi fick lära oss att rycka hår från örongångarna då han kliar sig i öronen

Kan inte sova trots att jag är helt slut. Det bara kryper i benen på mig och jag vet inte hur jag ska ligga utan vänder och vrider varannan minut, typ. Tar magnesium mot bla sendrag men det hjälper visst inte mot rastlösa ben. Inte så mycket i alla fall.
Biverkan av nån medicin?

Intar kaffe och försöker försiktigt starta upp dagen. Ute öser regnet ner och katterna är brutalt missnöjda för tillfället.
Känner mig lite vimmelkantig efter gårdagen, all huvudvärk och mardrömmen i natt där jag sålde min älskade lilla shettis (?!) och vaknade helt förstörd, som om gårdagen inte var tuff nog.
Har massor att göra men orkar inte riktigt pressa mig själv i dag. Jag gör det jag orkar och resten får vara.

Tack för allt stöd härinne, ni är guld värda :heart

Intar kaffe och försöker försiktigt starta upp dagen. Ute öser regnet ner och katterna är brutalt missnöjda för tillfället.
Känner mig lite vimmelkantig efter gårdagen, all huvudvärk och mardrömmen i natt där jag sålde min älskade lilla shettis (?!) och vaknade helt förstörd, som om gårdagen inte var tuff nog.
Har massor att göra men orkar inte riktigt pressa mig själv i dag. Jag gör det jag orkar och resten får vara.

Låter tufft :heart
Men av vad jag lärt mig om dig här är att du är väldigt stark i dig själv. Du kommer ta dig igenom det här :heart

God morgon och kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023