Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dam är holländare. Hon är mycket för att stå på bakbenen och kan ibland bli livrädd när jag höjer handen. Det blir mer och mer sällan men finns fortfarande kvar.

Jag har ju träffat en massa araber från Polen... många har farit REJÄLT illa på galoppbanan. De allra flesta av dem har dock varit vänliga själar som riktat sina reaktioner mot sig själva sas och inte mot människorna (snarast farit in i väggen än gått till attack). Ett sto blev rädd av ljudet från moroten när hon bet av den :cry: :cry: När man får förtroende från en sådan häst är man stolt :heart

Har precis fått reda på min nya lön, och blev väldigt glad :D! Fina ord från chefen om min arbetsinsats, mitt utökade ansvarstagande, mitt engagemang för gruppdynamiken på avdelningen, och mycket högre höjning än vad jag förväntat mig :o! Vilken rolig överraskning!
Grattis!

Jag fick en otordentl höjning förra året. Det är så otroligt skönt när man får det :banana:

VAD I HELVETE :rage:
Blev erbjuden ett sommarvikariat på min drömtjänst, tackade nej eftersom personen som har tjänsten inte kommer gå i pension på ett tag så den kommer inte vara ledig på ett par år.

NU SKA DEN JÄKELN SLUTA :banghead:

Mitt enda hopp är att chefen (som också ska sluta!!! :banghead:) kommer ihåg att jag väldigt gärna vill ha den tjänsten och att hon hinner tillsätta den med mig innan hon slutar :banghead:

Jag har ju träffat en massa araber från Polen... många har farit REJÄLT illa på galoppbanan. De allra flesta av dem har dock varit vänliga själar som riktat sina reaktioner mot sig själva sas och inte mot människorna (snarast farit in i väggen än gått till attack). Ett sto blev rädd av ljudet från moroten när hon bet av den :cry: :cry: När man får förtroende från en sådan häst är man stolt :heart

Det tar tid men vi jobbar på det. Hon får all tid hon behöver och vi har kommit långt på ett par år. Och ja, det är man :heart

Fick nyligen se bilder på hur de som har flyttat in där jag bodde tidigare har renoverat.
Det ser helt gräsligt ut :wtf:
Totalt opraktiskt i köket. De har bla tagit bort en vägg. Och mörkt och sämre förvaring. Bytt alla fina golv mot nått tråkigt.
Alltså fy vad fult! Och varför ändra på något som är bra från början :crazy:
Aja, har man pengar så...

Såg en katt på en av bilderna. Den var jättesöt!

Jaaa vad det är lätt att prata i telefon när det kör en stenkap utanför fönstret.
Men de gav upp när det började hällregna. Så där precis lagom när min telefontid var slut.

Nu tycker jag du är kinkig. Vet du hur svårt det är att se skillnad på två olika namn på två olika adresser om båda envisas med att bo i port nr 2? :grin:
Eller har samma son efternamn och bor i samma postnummerområde.
Eller har fullständigt olika namn men har brevlådorna i närheten av varandra.

Då kan man verkligen snacka om bra gener och psyke att han inte surnat ur totalt på människor :(
Ja verkligen! Det är därför jag känner att det finns en väldigt fin ponny under alla nerver. Än så länge går han bara lektion en gång i veckan med träningsgruppen, i övrigt är det en tjej som har honom som foderhäst och rider. Jag älskar verkligen ridskolan som ger honom de allra bästa förutsättningarna så här!

Jag kanske borde ta tag i min dag och sådär. Har en gräslig huvudvärk som jag tror har med vädret att göra. En liten promenad kanske kan pigga upp lite?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 719
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar