Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridbanebygge på gång :)

Bifogade filer

• C0E6D12A-91D5-4DB9-82A7-72D6D4D23115.webp
    C0E6D12A-91D5-4DB9-82A7-72D6D4D23115.webp
    165,3 KB · Visningar: 42
Dags för onlineföreläsningar. Tre timmar med en rätt kass föreläsare, bara att bita ihop och köra på. Roligt nog säger han i början att han delar upp föreläsningar i korta stunder eftersom ingen orkar sitta och lyssna på en onlineföreläsning i en timme i sträck, och så ser man att två av klippen är 55 respektive 45 min långa :grin:

Ridbanebygge på gång :)
På ridskolan startade ridhusbygget igår :up: Väldigt spännande :) Jag fick dock hjälpa till och släppa ut några ponnysar idag, vissa hade verkligen nerverna utanpå. Speciellt en relativt ny ponny, holländare. Undrar vad han har varit med om tidigare för det räckte att jag lyfte vänsterhanden lite när jag ledde honom så var han på väg att försvara sig och nästan resa sig :( en såååå olycklig själ! Hoppas verkligen att han kan landa, för det känns som en suverän, barnälskande ponny under alla de där nerverna :heart

Jag fick en pryl över när jag skruvade ihop fläkten igår.
Undrar om den är viktig
Sen lyckades jag dra loss en del av en kabel till taklampan, den som kommer ner från taket. Får ringa hv.. pysslar inte med sån el haha

Regn :D Hoppas all jävla snö försvinner nu!

Jag hade telefontiden som började 8 idag. Sov igen två larm på telefonen :crazy: Vaknade en halvtimme efter att jag borde åkt men blev bara 10 min försenad som väl var. Och guldkollegor som täckte upp.

Är inte lika mör efter gårdagens ganska långa skogstur som jag trodde jag skulle bli. Kan iaf konstatera att det verkar vara ett vinnande koncept för mig på just den hästen att gramanen åker på vid uteritt. Kanske testar jag den någon gång ibland på ridbanan, det finns lite jävligheter att komma runt och jag är lite för feg för att sätta hårt mot hårt.

På ridskolan startade ridhusbygget igår :up: Väldigt spännande :) Jag fick dock hjälpa till och släppa ut några ponnysar idag, vissa hade verkligen nerverna utanpå. Speciellt en relativt ny ponny, holländare. Undrar vad han har varit med om tidigare för det räckte att jag lyfte vänsterhanden lite när jag ledde honom så var han på väg att försvara sig och nästan resa sig :( en såååå olycklig själ! Hoppas verkligen att han kan landa, för det känns som en suverän, barnälskande ponny under alla de där nerverna :heart

Jag har också träffat en holländsk ponny som reagerade knepigt i vissa situationer :cry: även om det inte var så här illa. Hon är en enormt vänlig själ och en underbar ponny (samt vacker, helt kolsvart :love:).

Har precis fått reda på min nya lön, och blev väldigt glad :D! Fina ord från chefen om min arbetsinsats, mitt utökade ansvarstagande, mitt engagemang för gruppdynamiken på avdelningen, och mycket högre höjning än vad jag förväntat mig :o! Vilken rolig överraskning!

Har precis fått reda på min nya lön, och blev väldigt glad :D! Fina ord från chefen om min arbetsinsats, mitt utökade ansvarstagande, mitt engagemang för gruppdynamiken på avdelningen, och mycket högre höjning än vad jag förväntat mig :o! Vilken rolig överraskning!

Grattis och bra jobbat! :up:

Jag har också träffat en holländsk ponny som reagerade knepigt i vissa situationer :cry: även om det inte var så här illa. Hon är en enormt vänlig själ och en underbar ponny (samt vacker, helt kolsvart :love:).

Min dam är holländare. Hon är mycket för att stå på bakbenen och kan ibland bli livrädd när jag höjer handen. Det blir mer och mer sällan men finns fortfarande kvar.

Den här är på sin vakt så fort du öppnar boxdörren och är extrem huvudskygg :( men när jag pratade lugnt med honom och kliade på halsen utan att tränga mig på liksom så stack han in huvudet i min famn :heart Så han vill verkligen lita på människor, han behöver bara tonvis med kärlek så att han vågar!

Den här är på sin vakt så fort du öppnar boxdörren och är extrem huvudskygg :( men när jag pratade lugnt med honom och kliade på halsen utan att tränga mig på liksom så stack han in huvudet i min famn :heart Så han vill verkligen lita på människor, han behöver bara tonvis med kärlek så att han vågar!
Åhh men liten! Jag kan klappa på honom!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar