Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och det ser ut som om det värsta av cyklonen är över nu.... lite blåsigt än men ok.

(Jag på på ön som ligger på toppen av T av ordet (staden) Townsville

FB_IMG_1522788236104.webp

Trött.
Jag är ingen nattuggla. Hade förmodligen varit det om jag inte klev upp så tidigt varje morgon. Tycker om natten på nått sätt. Att det är så tyst och stilla. Titta på stjärnorna och månen.
Det är mer praktiskt att vara igång på dagen än på natten, helt klart. Men det är lite mer magiskt på natten.

Har tagit ett bad och dricker nu kvällste och äter en macka. Ska strax lägga mig.
Solig och fin dag idag :)! Imorgon ska det visst bli regn, då lär snön smälta åtminstone.

Har den fastnat? Annars är det bara att trycka ner knappen, den i mitten alltså och samtidigt dra den uppåt mot öppningen.

Jag gör det så långt det går - knappen alltså - och bladet kommer ut en bit och jag kan trycka den lite neråt så en flik böjer sig lite uppåt på andra sidan men sedan händer ingenting mer förutom att jag försökte lirka ut bladet och skar mig :arghh:

Då så, det är jobbdag för mig i morgon igen och givetvis har sömnproblemen återvänt. När jag var långledig gick det bra att sova.

@MJLee Fixa bild på eländet så är det säkert någon som har bra koll. Innan du skär alla fingrar av dig tack.
Klick, skit i snygg eller inte och upp med bild NU! basta!! :nailbiting:

Så här ser den ut. Först med knappen nedtryckt och bladet inne

39407799120_fb8d3e2bd8_m.jpg

Knappen uppskjuten och bladet längre ut

27344019498_c85fa21208_m.jpg

Andra sidan, som ser likadan vare sig knappen är uppe eller ner.

26345061777_5f338e526e_m.jpg

Den runda delen med ett hål i kan böjas uppåt en bit oavsett om knappen är uppe eller ner.

39407786510_252f0ed91a_m.jpg

:idea:

Jag gör det så långt det går - knappen alltså - och bladet kommer ut en bit och jag kan trycka den lite neråt så en flik böjer sig lite uppåt på andra sidan men sedan händer ingenting mer förutom att jag försökte lirka ut bladet och skar mig :arghh:
Du kanske har nån annan variant. Min har några år på nacken. Men på den måste jag skruva loss den en bit (ser lite ut som ett skruvhuvud) för att kunna byta blad.
Var tvungen att gå ner till köket nu. Så här ser den ut. Själva knappen, eller kanske utbuklingen/vågen ska gå smidigt att dra. Den sitter åt för hårt om du måste ta till våld.

D206CC9E-3631-42FB-974B-21A59EA0E65A.webp

Edit: såg nu ditt svar ovan. Din ser helt annorlunda ut men det borde finnas någonting som gör att sidorna lossnar mer så du kan byta blad.
Ser du något som går att skruva på?

Edit nr 2:
På de två undre bilderna ser det ut att vara en fyrkant som man kan pilla loss. Vad finns där under?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023