Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tank vad fattig varlden skulle ha varit om Etiopierna inte hade funderat over vad som skulle handa om de kokade kaffebonor i vatten? :p
De började med att tugga på dem färska! :) att rosta dem och sen ha i vatten kom senare. Te är också spännande, enligt sägnen var det en kinesisk kejsare som råkade få teblad i sitt varma vatten och tyckte att det var gott.

De började med att tugga på dem färska! :) att rosta dem och sen ha i vatten kom senare. Te är också spännande, enligt sägnen var det en kinesisk kejsare som råkade få teblad i sitt varma vatten och tyckte att det var gott.

Fast jag tror hellre pa sagnen som sager att en buddist munk somnade under en mangarig meditation och skar av sig sina ogonlock som foll till marken och blev tebuskar.:crazy:

Formodligen ats kaffebonor farska under en mycket lang tid innan nagon kom pa att lagga dem i vattnet ... jag tycker anda att det var ett genialiskt drag att koka kaffe.
Betydligt enklare an att forsta vem som forst tittade pa ett ostron och kom pa tanken att ata det ratt ...:p

Nyss kollat ikapp farmen Norge, vilket inte var särskilt lätt när sparven ville att vi skulle ha fullt fokus på henne. Hon var väldigt glad och skrattade för fullt
43176A61-415F-454F-B5F5-CA9707CE49E2.webp

Inte nöjd. Fick en kallelse till årskontroll hos läkare. Hittar det i brevlådan utanför kuvertet som låg bredvid! Nu tror jag inte att det spelar roll så, men ändå obehagligt att brevbärare har sett mina privata läkaruppgifter. Särskilt som det innehåller ett formulär man ska fylla i. :mad: Fattar inte hur det gått till förutom att någon har öppnat det med avsikt. Iofs var inte kuvertet uppsprättat. :confused:
Det är olagligt att öppna andras post!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 718
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar