Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte nöjd. Fick en kallelse till årskontroll hos läkare. Hittar det i brevlådan utanför kuvertet som låg bredvid! Nu tror jag inte att det spelar roll så, men ändå obehagligt att brevbärare har sett mina privata läkaruppgifter. Särskilt som det innehåller ett formulär man ska fylla i. :mad: Fattar inte hur det gått till förutom att någon har öppnat det med avsikt. Iofs var inte kuvertet uppsprättat. :confused:

Ont i huvudet så det spränger. Går inte över, undrar om det är PMS? Herregud vad jag avskyr skräpet. Citat (okänt varifrån) mens är det enda beviset på att gud är en man :meh:

Gud vad jag tappade ångan liksom. Har gått runt hela dagen och känt mig allmänt misslyckad. Dessutom måste jag åka till mamma imorgon och tycka lite synd om henne mest troligt. Tycker ju synd om mig själv? :cautious:

Jag funderar på hur vanligt det är att man behåller finsk brytning i sitt tal om man lärt sig svenska som fyraåring.

Jag ser det inte som märkligt att det saknas brytning.

Min pappa är född i Finland och bodde där till typ 4-5-årsåldern. Han pratar med exakt noll brytning. Han kommer heller inte ihåg någon finska eftersom hans korkade morsa slutade prata finska med honom.
Han är sen uppvuxen i Ö-vik, gjorde lumpen i Boden och pluggade i Luleå. Inte pratar han norrländska för det :p
Mamma är född och uppvuxen utanför Ystad och flyttade därifrån vid 18 års ålder. Hon pratar bara skånska när hon vill det.

Om det inte hade varit så förbenat kletigt att baka bröd :wtf:, så hade jag nog gjort det oftare. Det är ju så gott med varmt bröd och smör som smälter.... :d
IMG_20180403_201846_204d693d08b615c9114.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 717
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar